0
Fotocredits: ‘Boodschappenkarren Aldi’, Pixabay

Flash Dagelijkse KostInflatie dwingt Britten naar Aldi en Lidl

De torenhoge inflatie en verarming in het land hebben ertoe geleid dat twee derde van de Engelse consumenten (65%) is geswitched naar de discounters Aldi en Lidl voor hun boodschappen. Dat zegt onderzoeksbureau Pricer.

Het onderzoeksbureau deed een enquête onder 1.000 consumenten. Net iets meer dan de helft (51%) van de consumenten zegt voor een deel van hun boodschappen naar discounters te zijn geswitched; 13% doet daar voortaan al hun boodschappen. Met name de jongeren switchen: 79% van de Millennials en 78% van Gen Z.

Bovendien zijn consumenten gevoelig voor promoties. Zo’n 81% van de Britten zegt kostenbewust in te kopen en meer dan een derde (35%) is van plan om zuinig te blijven eten, zelfs als hun besteedbaar inkomen minder onder druk komt te staan.

De toename in aankopen bij discounters zal effect hebben op hun marktaandeel. Afgelopen januari lieten de Nederlandse cijfers al een kleine stijging in het marktaandeel van Lidl zien.

ESM - Two Thirds Of UK Shoppers Have Switched Some Or All Of Their Shopping To Aldi and Lidl | ESM Magazine, 7 aug 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.