0
Fotocredits: Klassieke muziek op de akker, AI generated, DALL-E

Flash Dagelijkse KostLidl teelt groenten op klassieke muziek

Lidl in Zweden verkoopt straks groenten die zijn geteeld met klassieke muziek. De Duitse discounter probeert in samenwerking met het Royal Stockholm Philharmonic Orchestra het hart van de Zweedse consument te veroveren.

Volgens een wetenschappelijk onderzoek in opdracht van Lidl reageren planten namelijk positief op geluid. Plantengenen blijken actiever DNA-codes te vertalen bij blootstelling aan geluidsgolven van 125 Hz en 250 Hz. Dat leidt tot meer groei en ontwikkeling. De discounter heeft daarom luidsprekers geïnstalleerd op meer dan 20.000 m2 aan tuinderijen waar leveranciers komkommers, tomaten, sla, kruiden en appels telen. Eerder onderzoek toonde ook al aan dat de smaak van producten zoals kaas kan veranderen door muziek.

Klanten kunnen de producten herkennen aan de G-sleutel en de tekst "Ik ben geteeld op muziek van de Royal Philharmonic Orchestra”.

Lidl kan wel wat creativiteit gebruiken in Zweden. Het is daar de enige buitenlandse retailer. Hoewel Lidl al meer dan 20 jaar actief is op de Zweedse markt, is het een nicheformule die nog altijd rode cijfers draait.

Lidl Sverige sells fruit and vegetables grown to classical music - Trademagazin, 5 sep 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.