0
Fotocredits: 'Honing', Three-shots, via Pexels

Flash VoedselketenMerkhoning van Nespresso

Voor het eerst waagt Nespresso zich aan een 'niet-koffie'-product. In de Nespresso Boutiques van New York en San Francisco is sinds een week de exclusieve honinglijn Nespresso Bloom te koop. De honing is afkomstig van bijen die de bloemen van dezelfde koffieplanten bestuiven als die voor Nespresso's koffie worden gebruikt.

Nespresso Bloom is het resultaat van de samenwerking tussen Nespresso en UBEES, een organisatie die zich richt op het ondersteunen van bijenpopulaties en het creëren van bijvriendelijke omgevingen met behulp van technologie.

Zoals bekend, heeft de koffieplant het moeilijk door klimaatverandering. De match tussen de koffieboeren in Colombia, Nespresso en UBEES lijkt dan ook wel made in heaven. Het doel is om de natuurlijke bestuiving van koffieplanten te bevorderen, de biodiversiteit te ondersteunen en de boeren een extra inkomstenbron te bieden door hen op te leiden tot imkers. Het werkt: sinds de introductie van de bijenkorven in de koffieplantages ging de koffieoogst met 10 tot 15% omhoog. Een resultaat waar Nespresso zich in het kader van zijn bredere strategie voor regeneratieve landbouw en duurzaamheid graag op laat voorstaan.

Zo'n exclusieve 'limited edition' honing mag wat kosten vonden de marketeers van Nestlé. De Coffee Blossom Honey kost $22 voor een potje van 210 gram honing. De Coffee Blossom Honey Syrup (met koffiesiroop aangelengde honing) komt op $24 per flesje.

BevDaily - Nespresso launches honey range: marking first ever innovation beyond coffee, 15 aug 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.