0
Fotocredits: MSC-logo, MSCkeurmerk

Flash VoedselketenNederland kocht meer eten met een keurmerk in 2022

De omzet van levensmiddelen met een keurmerk brak in 2022 door de grens van €7 miljard heen. Terwijl de omzet voor producten met een keurmerk voor duurzaamheid met 11% steeg, bleef de totale omzetgroei hangen op 4,8%. Dit blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail Circana over het jaar 2022.

Je zou verwachten dat de inflatie en prijsstijgingen van voeding de aankoop van duurzamere producten onderuit zouden halen. Dat was in ieder geval in 2022 nog niet het geval. De omzet van producten met duurzame keurmerken groeide in totaal met 11% twee keer zo hard als de totale voedselomzet. Dat biedt nog geen garanties voor het lopende jaar natuurlijk.

IRI , 5 mei 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.