En zelfs MET brandstofaccijns en BTW kan het spoor met z'n gratis rail-infrastructuur niet concurreren met het vliegtuig, nog afgezien van het vele malen sneller reizen met zo'n ding.
Zo ongeveer eigenhandig kreeg Michael O'Leary, topman van Ryanair, het de afgelopen jaren voor elkaar dat niemand er meer van op kijkt dat je voor een paar tientjes door heel Europa kunt vliegen. Maar goedkoop kan ook té goedkoop zijn. Absurd, zegt O'Leary, dat de trein van Stansted naar hartje Londen duurder is dan het vliegticket waarmee je naar Stansted vliegt. Daar gaat onvermijdelijk verandering in komen. Kijk alleen al naar de brandstofprijzen en de klimaattoeslag. Ook Ryanair gaat de prijzen verhogen. Want uiteindelijk, zegt O'Leary, is vliegen voor een gemiddeld tarief van €40 niet houdbaar. Maar vliegen voor een prijs tussen de €50 en €60 is ook nog steeds heel goedkoop en betaalbaar, grinnikt hij erachteraan.
Spiegel - Ryanair-Chef Michael O?Leary: Fliegen ist zu billig, 5 jul 2022En zelfs MET brandstofaccijns en BTW kan het spoor met z'n gratis rail-infrastructuur niet concurreren met het vliegtuig, nog afgezien van het vele malen sneller reizen met zo'n ding.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.