Ria, mee eens. Aandacht besteden aan de echte issues, niet aan reclame-gezwets.
Bacardi is niet trots op zijn ‘door vrouwen, voor vrouwen’-campagne. Dat geeft het bedrijf toe nadat de campagne flink bekritiseerd werd op sociale media. Bacardi zou genderspecifieke stereotypes gebruiken voor zijn reclame. De wodka-met-smaakje is zoeter, bevat minder alcohol en minder calorieën. Precies wat een vrouw in 2020 graag wil. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.
ah yes just what I need in 2020! gendered drinks with half the alcohol pic.twitter.com/j7msPz6F1e
— Khushbu Shah (@KhushAndOJ) July 15, 2020
Goed Harry #6 , dan een directe reactie van mijn kant (had ik beter meteen gedaan; mijn fout).
Vrouwen zijn in diverse culturen door de geschiedenis heen behandeld als 2e-rangs burger. Een van onze aartsvaderen van de vroege kerk betwijfelde zelfs of zij (Wij) een ziel hadden. Wij mochten geen economisch bezit bezit hebben en pas sinds zo'n 100 jaar hebben wij kiesrecht. Zelfs in deze tijd worden wij vaak nog steeds niet gelijk betaald voor hetzelfde werk.
En een drankje als Bacardi is flauw, waarom zou je je erover druk maken. Maar ik vind het prachtig als vrouwen stereotyperingen opmerken en daar korte metten mee maken.
En ja, het is door een vrouwenteam bedacht en opgezet. En dat bewijst dus nog sterker dat we er nog lang niet zijn met z'n allen.
Ria, ik reageerde niet op Kushbu maar op de feedback die, afgaande op het artikel, Bacardi aangezet moet hebben tot die nogal kruiperige reactie: "campagne werd flink bekritiseerd op sociale media".
Nou weer kouwe drukte over een smerig drankje. De wereld wordt steeds zieker. Vooral mentaal.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.