In vogelvlucht: de website Foodlog ging op 26 juni 2005 van start als weblog en ontwikkelde zich tot hét gespreksforum over food. In 2008 wonnen we zowel een Dutch Bloggie (beste gezondheidsblog van Nederland) als de prestigieuze Best of Blogs Award van Deutsche Welle (beste Nederlandstalige weblog). In 2011 professionaliseerden we de site en werden we een interactieve krant. Die ontwikkeling kun je nalezen in de timeline voor onze 15-jarige verjaardag, in 2020.

Sindsdien groeiden we door. Na onze verhuizing van Culemborg naar Ede in 2020 vernieuwden we het logo en de navigatie. Naast het redactieteam ontstond het projectteam. Achttien jaar na onze start zijn we een volwassen organisatie met vooral jonge mensen.

Van een site met opinies, nieuws en debatten, heeft Foodlog zich ontwikkeld tot een platform waar het gesprek over onderwerpen die er toe doen in alle soms schurende openheid plaats kan vinden. Waar Foodlog begon met 'food'- en 'boeren'-nieuws, omdat die onderwerpen in de gewone pers ondersneeuwden, staan de kranten daar inmiddels vol van. Omdat veelal inzicht ontbreekt debunkten we er vroeger op los, maar keken altijd al nadrukkelijk vooruit.

Foodlog blijft de agenda zetten met analyses die verhelderen en verbinden, doet debunks waar nodig, brengt achtergronden bij het nieuws en regelmatig ook een stukkie waar je bij kunt lachen. Met de 'Wat is...'-serie snijden we de essentie van controversiële onderwerpen aan: het gaat zelden om feiten, maar vooral om de perspectieven en gevoelens van waaruit mensen feiten ordenen. Wie dat eenmaal doorheeft, leert de ander zinvoller benaderen.

Word betalend lid. Tot en met 30 september juli kun je profiteren van onze verjaardagsaanbieding: met €18 korting lees je een jaar lang onbeperkt en advertentievrij Foodlog!

Regel het meteen!

Dit artikel afdrukken