Delhaize lanceert een ludieke actie om de reputatie van groenten vooral bij kinderen en jongeren op te krikken, meldt RetailDetail. Twaalf groenten krijgen tijdelijk een nieuwe, 'magische' naam. In plaats van paprika’s en courgettes liggen er ‘schatkistjes’ en ‘trollenknotsen’ in de schappen. Ook de verpakking ziet er blits uit. Met deze actie wil Delhaize de strijd aangaan met het ‘vieze veggies’-imago. In België consumeert slechts 5% van de bevolking de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit. Jongeren scoren daarbij het laagst. Voor de naamkeuze van de groente ging Delhaize te rade bij kinderen zelf. Benieuwd naar wat kinderen verzinnen als nieuwe namen? Speel de groentjesquiz.
RetailDetail - Schatkistjes en trollenknotsen: Delhaize ?tovert? met groenten
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Klinkt leuk, maar weten de mama's en papa's hoe ze die groentes klaar moeten maken zodat de kindertjes die schatkistjes dan ook werkelijk gaan oppeuzelen?