Het is een beetje op het randje hier, want het gaat niet alleen over voeding en voedsel, maar over de hele aarde. Het thuis, waar we het mee moeten doen. Fotograaf Yann Arthus-Bertrand lanceert vandaag Home zijn eerste film, gemaakt door filmmaker Luc Besson.
De première heeft als bijzonderheid dat de film niet zoals Al Gore's An Inconvenient Truth in bioscopen te zien is, maar waar je ook maar online bent. De film, in prachtige HD-kwaliteit, is gratis te bekijken en downloaden via Youtube. De beelden zijn adembenemend mooi en inspireren tot respect voor schoonheid en verbondenheid. Al piept er hier en daar een emotie door die het scherpe beeld vertroebelt, ik heb de film gedownload en zal hem koesteren.

Op TED ging van de week Arthus-Bertrand's verhaal achter de film online. Indrukwekkend door de impact die hij weet te maken.Ik neem deze bijzondere première hier op omdat ik val voor de schoonheid van de film en de kracht van Arthus-Bertrand's eenvoudige presentatie. Maar ook omdat de film gesponsord is door dure merken- en retailgigant PPR (o.m. Boucheron, Stella McCartney, Balencengia, Gucci en winkelbedrijven FNAC en Conforama) die er zijn duurzaamheid mee wil verkopen. Ik ben er in het item hiernaast heel scherp op. Dit soort sponsoring vind ik echter uitstekend.
Jullie? Waar zit het verschil?
Dit artikel afdrukken