Maar de discounters zouden wel gek zijn als ze geen gebruik maken van hun gezamenlijke inkoopkracht in de meedogenloze strijd om het supermarktmarktaandeel. En dus kunnen Aldi-klanten nog dit jaar 100 'gezamenlijke' huismerken verwachten, schrijft het Belgische retailblad Gondola.
Verpakkingen en namen van merken zullen op elkaar worden afgestemd. "“Zo kan het zijn dat sommige producten enkel een nieuwe verpakking krijgen, terwijl andere dan weer een complete make-over krijgen: een nieuwe merkidentiteit, nieuwe soorten en een gedeeltelijk verbeterd recept”, aldus Simon Gelzer, managing director corporate buying bij Aldi Süd.
Voor de klant wordt het allemaal gemakkelijker én goedkoper: niet alleen doordat hij voortaan overal hetzelfde assortiment vindt, maar ook doordat Aldi minder kosten hoeft te maken door efficiëntere inkoop, minder verpakkingskosten en simpeler marketing. "Het is traditie dat Aldi kostenbesparingen - waar mogelijk - doorrekent aan de klant. We blijven hem trouw”, glundert Gelzer.
#11 Van wat ik lees, hoor en zie bestaan alle varianten nog: Van paniek tot ontkenning.
Zelf schaar ik me tot de nuchtere. maar ik ben dan ook veehouder geweest. Dat zal het zijn, zie deze die elders op foodlog staat.
#8 Krijg net een foto doorgezonden van een caissière in een Doe het zelf zaak die achter plexiglas zit. met de tekst: Ook bij: N.a.v. berichten dat meerdere winkels dit gaan doen
Toch handig zo'n winkel vol DHZ spullen ;-)
@9 Jeroen van Buuren : is er dan iemand, die gelooft, dat het corona-virus hem/haar voorbijgaat ?
Ik denk, dat net als tijdens de pest af 1345 een deel van de bevolking sowieso al immuun is tegen dit virus. De rest zal immuniteit moeten ontwikkelen, is het niet in maart 2020, dan in... december 2025. ( of zoals Merkel al zei: 60 mln Duitsers zullen deze ziekte vroeg-of-later oplopen).
Wat de NLe ( en in vele andere landen) de tactiek is: zo veel mogelijk in de tijd spreiden, want dan raakt de verzorging van de zieken niet per direct overbelast en.. tijd-komt-raad: wordt er een medicijn en wie weet, vaccin ontwikkeld, waarmee we de gevolgen nog verder kunnen verminderen.
@8: geen enkele winkel noch supermarkt heeft als functie het culinair opvoeden van de bevolking, doch het verdienen van geld d.m.v. de distributie van door de klant gevraagde goederen. Als er onvoldoende vraag is naar... Elzasser wijnen of... Sumatraanse doerians.. verdwijnen die vanzelf uit het aanbod. Idem - wie weet t.z.t. -gechloreerde kippen uit de USA omdat het gros die laat liggen.
#9 Jeroen..
Een zeer mooi scenario zou zijn dat wij een lichte variant oplopen, die aan ons resistentie garandeert.
Dat is onze stiekeme hoop hier in het stukje nederland dat er een beetje bij bengelt..
#8 Kwartje is nog niet gevallen bij jouw of wel?
We raken allemaal besmet. Enkel willen we het wat vertragen, niet uitsluiten.
Nederland lijkt een andere route te kiezen dan andere landen. Het gaat om nu managen van ziekenhuisbedden versus uiteindelijk, bij voorkeur zo snel mogelijk, weer vrij kunnen handelen omdat de weerstand deken overall stevig genoeg is voor/tegen Corona.