Ben & Jerry’s wilde een nieuwe naam voor een duurzaam ijsje. Ze schreven een wedstrijd uit. Er kwamen inzendingen. Het publiek koos. Nu zit Ben & Jerry's met een ijsje tegen het weggooien van dat restje aardappelen, het loof van radijsjes, die oude snee brood en dat restje pasta dat maar in de koelkast blijft hangen. Het ijs gaat 'Taste it, don't waste it' heten.
Zouden Ben & Jerry's daar iets lekkers van weten te maken of blijft het gewoon lekker ijs?
Ben & Jerry's melden:
In de Ben & Jerry’s scoopshop in Amsterdam is vanmiddag bekend gemaakt dat ‘Taste it don’t Waste it’ de winnende ijssmaak is, naar aanleiding van een actie waarbij ruim 21.000 fans een ijsnaam bedachten. Niet zo maar een naam, maar één die duidelijk maakt wat iemand persoonlijk wil verbeteren aan de wereld. De 18-jarige winnares, Senna Bommelje uit Zeeland, was dolblij. Zij maakt zich al tijden druk om al het voedsel dat in Nederland wordt verspild. Haar eigen ijssmaak zal echt in de winkel komen en hiermee aandacht vragen voor voedselverspilling. Bovendien mocht zij namens Ben & Jerry’s 10.000 euro uitreiken aan de Voedselbank, een organisatie die zich inzet tegen voedselverspilling. Natasja Froger, ambassadrice van Voedselbanken Nederland, nam het bedrag vanmiddag in ontvangst. De smaak ‘Taste it don’t Waste it’ ligt vanaf februari 2012 in de winkel.
Dit artikel afdrukken
In de Ben & Jerry’s scoopshop in Amsterdam is vanmiddag bekend gemaakt dat ‘Taste it don’t Waste it’ de winnende ijssmaak is, naar aanleiding van een actie waarbij ruim 21.000 fans een ijsnaam bedachten. Niet zo maar een naam, maar één die duidelijk maakt wat iemand persoonlijk wil verbeteren aan de wereld. De 18-jarige winnares, Senna Bommelje uit Zeeland, was dolblij. Zij maakt zich al tijden druk om al het voedsel dat in Nederland wordt verspild. Haar eigen ijssmaak zal echt in de winkel komen en hiermee aandacht vragen voor voedselverspilling. Bovendien mocht zij namens Ben & Jerry’s 10.000 euro uitreiken aan de Voedselbank, een organisatie die zich inzet tegen voedselverspilling. Natasja Froger, ambassadrice van Voedselbanken Nederland, nam het bedrag vanmiddag in ontvangst. De smaak ‘Taste it don’t Waste it’ ligt vanaf februari 2012 in de winkel.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De ijsjes van B&J zijn alvast duur genoeg opdat je ze niet weg wilt smijten. Geef die aardappelen en radijsjes ook de prijs die ze verdienen, Unilever.
Verder een verkwanselde kans door de zuivelboeren faire melkprijzen te bepleiten via de verpakking van dit product.