Waar we het trotst op zijn het afgelopen jaar is dat we veertig procent gegroeid zijn, vijf keer harder dan de markt
Waar we het trotst op zijn het afgelopen jaar is dat we veertig procent gegroeid zijn, vijf keer harder dan de markt
In FoodPersonality betoogt Gé Lommen dat Picnic geen directe bedreiging vormt voor Nederlandse supermarkten. De €355 miljoen van de nieuwe investeringsronde zijn immers bedoeld voor uitbreiding in Frankrijk en Duitsland.
Maar waarom willen de aandeelhouders blijven investeren in een nog altijd verliesgevende organisatie? De Nederlandse supermarkten zien het met gefronste wenkbrauwen aan. Zij maken ternauwernood winst, en Picnic kan, "geholpen door ‘weer een rondje groeigeld’ van de gulle gevers" maar doorgaan met het 'uitroken' van de supermarktsector.
Lommen voorziet een aankomend belangenconflict. Want één van de grote aandeelhouders in Picnic is de Duitse supermarktketen Edeka. Zij hebben ervoor gekozen Picnic in te zetten voor hun e-commerce-strategie. "Maar stel dat Muller zijn Picnic op termijn stevige voet aan de grond laat krijgen in die grote Duitse steden. Wat zeggen die Edeka-ondernemers dan? Prima, dat Picnic? Ga zo door, Edeka-directie? Het kan bijna niet anders dan dat dit belangenconflict een keer als een sloopkogel door de Edeka-gelederen zal gaan."
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Gespot is de newsroom met de Foodlogselectie van berichten uit de (inter)nationale pers die het checken waard zijn. Scroll door Gespot en je bent helemaal bij. Reageren? Dat kan, gewoon hier op Foodlog.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Met een bidet en/of een fles water en zo'n droogdepdoekje hoef je inderdaad geen 40 cent per toiletrol meer uit te geven.
Vóór de komst van het toiletpapier werd van alles gebruikt: je vingers, spons (Romeinen), rijstpapier, blad, maiskolven, vodden, water en recentelijk nog krantenpapier want dat had iedereen.
Het doekje is niet nieuw maar weinig populair in onze wegwerpmaatschappij met de al overvolle, steeds groter wordende, wasmachines (vroeger 4kg, nu 8kg) die dagelijks de zeer grote nog schone badlakens na het douchen nóg schoner moeten maken. De doekjes van Andrea Dekker (VS) staan leuk in het kleinste kamertje, maar gasten willen toch liever iets anders. Langer dan 10 jaar geleden was de 'The Family Cloth' al geen onbekende in de VS, misschien wel een trend onder de huisvrouwen die toch de luiers van hun kinderen uitwasten, daar kunnen nog wel een paar billendoekjes bij. Wij dus liever wegwerpluiers, Wc-papier voor 1-malig gebruik, wegwerpzakdoekjes, toetenvegers en wegwerp washandjes. In dit stramien is geen ruimte meer voor textiele vormen........maar wat een paniek als het schap WC rollen tijdelijk leeg is!
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Hoe werd dit gemeten en mogelijk een gevaar voor de hersenen waarin ze binnendringen, heb ik zojuist hier op FL wat geplaatst.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
In FoodPersonality betoogt Gé Lommen dat Picnic geen directe bedreiging vormt voor Nederlandse supermarkten. De €355 miljoen van de nieuwe investeringsronde zijn immers bedoeld voor uitbreiding in Frankrijk en Duitsland.
Maar waarom willen de aandeelhouders blijven investeren in een nog altijd verliesgevende organisatie? De Nederlandse supermarkten zien het met gefronste wenkbrauwen aan. Zij maken ternauwernood winst, en Picnic kan, "geholpen door ‘weer een rondje groeigeld’ van de gulle gevers" maar doorgaan met het 'uitroken' van de supermarktsector.
Lommen voorziet een aankomend belangenconflict. Want één van de grote aandeelhouders in Picnic is de Duitse supermarktketen Edeka. Zij hebben ervoor gekozen Picnic in te zetten voor hun e-commerce-strategie. "Maar stel dat Muller zijn Picnic op termijn stevige voet aan de grond laat krijgen in die grote Duitse steden. Wat zeggen die Edeka-ondernemers dan? Prima, dat Picnic? Ga zo door, Edeka-directie? Het kan bijna niet anders dan dat dit belangenconflict een keer als een sloopkogel door de Edeka-gelederen zal gaan."
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.