'Maaaaarketing' heeft het allemaal gedaan zegt duurzaamheidsgoeroe nurmmer 1 van Nederland, Herman Wijffels. Hij mag wel eens goed naar zijn biologische achterban gaan kijken, want die beginnen er op los te 'maaaarketen.' Ze hebben er iets verzonnen om zich in de kijker te spelen via iets geinigers en veel goedkopers dan 'biologisch heel logisch'. Ze willen hosties hip te krijgen door te eisen ze voortaan van bio te bakken.

De Paus had het in de krant over ons ''goede rentmeesterschap' van de aarde en begon de wereld te verbeteren bij zichzelf. Daarom legde hij - net als mevrouw Obama - biologische moestuintjes aan bij zijn paleis. Voor Biologica reden om maar meteen de bal in het doel te schieten en te vragen of de hosties dan tegenwoordig ook maar niet van biologisch graan moeten worden gebakken. Kennelijk heeft bio besloten om in de reli-marketing te gaan. Ze zeggen het zo:

De katholieke leer stelt dat de hostie tijdens de mis wordt omgezet in het lichaam van Jezus Christus. Aangezien in gangbaar brood resten van bestrijdingsmiddelen worden aangetroffen, zou het - met het oog op de visie van de Paus en de heiligheidvan het sacrament - een goed idee zijn om de hostie voortaan biologisch te maken. Biologisch brood bevat geen resten van bestrijdingsmiddelen. Canon 924 van de katholieke kerkwet stelt dat hosties moeten worden gemaakt van uitsluitend tarwemeel en water. Dat betekent, zowel naar de letter als naar de geest gelezen: geen restanten van bestrijdingsmiddelen.

Je ziet natuurlijk dat ze van heel ver van de andere kant komen. Paus Ratzinger en deze katholieke kerk zitten nou niet echt in een groeisegment. Aan de maaaaarketing moet dus nog wat gebeuren, maar het begin is er, meneer Wijffels. Ik zie het al gebeuren, biosnackhosties voor onderweg. Met nepzegen en een verantwoord eetbaar botje van je zus erbij voor je broodnodige eiwitjes. Verhip, ze zijn er al:

image



Da's flower power marketing.T komt weer helemaal in en daar kan best wat bio in. Kijk maar naar de ingrediënten.


Dit artikel afdrukken