Minder alcohol drinken kan natuurlijk ook. Op de horeca-beurs in Maastricht struikelde ik van de week per ongeluk over een drankje waar ik normaal niet eens naar om zou kijken. Al helemaal niet in z'n gebruikelijk blikvorm. Een wine cooler met 6,8 % alcohol. Ze worden verfoeid omdat jonge mensen er ongemerkt veel alcohol door binnenkrijgen. Maar deze is heel wat anders en niet alleen omdat het in een flesje zit, maar omdat het volwassen is. Geen limonade met alcohol, maar een lager alcoholisch aperitief dat je vergist druivensap weer eens heel anders laat proeven. Ik proefde er een slokje van en had zeker geen bezwaar tegen een heel glas.
Keepcooler is een Braziliaans drankje dat al meer dan 20 jaar bestaat, maar nooit in Europa wilde landen. Het bestaat uit gedeeltelijk onvergiste wijn, waardoor minder suiker uit de druiven in alcohol is omgezet en de drank wat zoeter is. Daarna gaat er puur vruchtensap en koolzuur bij. Er zijn drie smaken: aardbei, citrus en perzik. De perzik is me te heftig. De citrus is OK, maar nog net wat te zoet. Maar de aardbei is heerlijk, een volwassen drank zonder kleverige afdronk. Het koolzuur verspreidt zich in lekker fijne belletjes over je hele tong. Het zou geen straf zijn om te drinken in plaats van wijn voor het aperitief. Voor jongeren is deze drank te volwassen. Geen probleem dus. Voor mensen met een volwassen smaak scheelt het een stoot alcohol en het is lekkerder dan de Bionades en andere gekunstelde alternatieven die het net niet zijn. Dit - in de aardbeiversie - is er niet voor bedoelt, maar het zou me niet verbazen als het uitstekend zou gaan bij zuurkool met een een goeie worst en plak casselerrib. Kom daar 'ns om met een cooler die gemaakt is volstrekt ordinaire rode druiven met een scheut aardbeiensap is gemaakt. Eindelijk weer eens een in massa gemaakt product waar ik vrolijk word.
Bij 'heet' eten een gegarandeerd succes. Eindelijk geen gezeur meer met al die niet met de hete keukens van de Thai of de Indonesiër te combineren wijnen.
Het komt in kleine flesjes van 275 cl . Ik zou er voor die grote mensen een literfles aan wagen.
Geïnteresseerden kunnen de heren die het importeren hier vinden.
Puntje van kritiek: op de site zeggen ze dat ze 100% Fruit, Heerlijk en Eerlijk zijn. Het eerste geloof ik. Het tweede ook. Het derde niet. Het tweede rijmt vooral mooi. Oppassen met claims die je niet waar kunt maken. Hoe het nou maar bij lekker enzo.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Twan, precies. Jullie kunnen het niet garanderen en de associatie is gauw gemaakt. Het zou goed zijn als marketeers veel eerlijker gingen marketen ;-)
Maar serieus. Ik denk dat het zal opvallen in die hele zee van geblaat.
Dag Wouter,
Er is specifiek navraag gedaan naar arbeidsomstandigheden, loon, omgang met natuur en aanverwante zaken, dus zorgen hoef je je niet te maken. Deze vragen zijn naar tevredenheid beantwoord. Er wordt op hun woord vertrouwd, maar er is geen onderzoekscommissie op afgestuurd. In zoverre is het dus ook 100% eerlijk.
Om te bepalen wat 100% is, zouden we eerst moeten definieren wat er onder eerlijk verstaan moet worden in deze context. Het is niet de bedoeling zaken anders voor te doen, dan ze zijn.
De bedrijfsslogan is niet voor niets Be Good - Do Good - Live Well !
Vriendelijke groet,
Twan Kroon
Dick,
Dank voor deze kritieken. Met Keep Cooler hoopt The Cool Company de toegankelijkheid van wijn in het algemeen te vergroten. Wij hopen een brugfunctie te slaan tussen de momenten waarvoor het speelse, frisse en toegankelijke karakter van Keep Cooler zich optimaal leent en de meer serieuze wijnmomenten die men geniet met wijn zonder 'fruity twist'.
Met 'eerlijk' doelen wij op de smaak van het product. De smaak staat als een huis en is recht door zee. Er is niet gerommeld met allerlei toevoegingen. Wij doelen met 'eerlijk' hier niet op het begrip Fair Trade.
Voor prijsinformatie kunt u een mail sturen naar info@thecoolcompany.org
Oeps, het foute linkje gepakt. Het is weer aangepast. De prijzen zijn nnb bekend. Ik reken op een euro of 2- 2,5.
Wouter, 'eerlijk' is nou eenmaal wat specifieker dan een rijmwoord van heerlijk. Daarmee is dat 'eerlijk' nog niet oneerlijk. Ik neem aan dat het 'gangbaar' is.
Ik denk dat je http://keepcooler.org bedoelt, Dick, ik ben nog niet aan een nieuw interieur toe. Quanto costa?