In 2010 wist nog maar 54 procent van de Nederlanders niet waar keurmerken voor staan. Dit jaar ligt dat percentage op 75, zo komt naar voren uit onderzoek door MarketResponse.

De Levensmiddelenkrant schrijft over het onderzoek:

Consumenten kijken vergeleken met vorig jaar ook minder naar keurmerken wanneer ze boodschappen doen. Nu geeft 24 procent aan daarop te letten, in 2010 was dat nog 29 procent. Een meerderheid (85 procent) vindt het goed dat er keurmerken zijn, maar het vertrouwen erin heeft in een jaar tijd een behoorlijke deuk opgelopen: van 43 procent in 2010 naar 30 procent dit jaar. Meer mensen (60 procent) geven aan dat er te veel keurmerken zijn. Dat was bij het vorige onderzoek nog 46 procent.

Het onderzoek dat moest aantonen dat Kerst 2011 in het teken van dierwelzijn staat, werd uitgevoerd door Maurice de Hond.

Fotocredits: dehalmnatuurvoeding (geen officieel logo of keurmerk)
Dit artikel afdrukken