De Nederlandse levensmiddelenindustrie buigt voor maatschappelijke druk en haalt kinderhelden van verpakkingen van ongezonde producten, schrijft de Telegraaf. Op producten voor kinderen onder de 7 jaar mochten al geen kinderidolen staan. De FNLI wil de leeftijdsgrens optrekken naar 7-13 jarigen. Het ziet er naar uit dat de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban gaan. Kinderhelden verdwijnen alleen van verpakkingen van ongezonde producten, aldus de FNLI. "Als het om tomaten gaat, gaan we het natuurlijk niet tegenhouden". De FNLI zoekt nog uit welke Europese of mededingingsregels het besluit in de weg zouden kunnen staan.
Lees ook
-
3
+Boodschappen doen wordt echt duurder, zinkonderzoek afgeserveerd 19 okt 2021
-
0
+Milieuorganisaties hekelen ‘vertragingsmanoeuvre’ statiegeldinzameling blik buiten supers om 7 jul 2021
-
4
+Voeding als commercieel medicijn 5 dec 2018
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 9 ‘Overheidsingrijpen kindermarketing niet nodig’ 4 aug 2016
-
4
+Reclame Code Commissie bevestigt ‘ongeoorloofde kindermarketing bij 12 voedselfabrikanten’ 23 sep 2015
- 31 CBL: EU-opinie over macht supers ‘zorgelijk’ 22 feb 2013
- 64 AH pakt twee procent voor eigen groei 10 sep 2012