In 2010 werd Lidl uitgeroepen tot beste groente en fruitverkoper van Nederland. Ook in 2011 gaat Lidl er met die eer vandoor.
De discounter heeft de beste producten in vers volgens het versrapport van marktonderzoeksbureau GfK. Dat maakte GfK donderdag 15 september bekend op het GfK jaarcongres.
In het onderzoek wordt vaste klanten gevraagd wat hun oordeel is over de afdelingen vlees, brood en groenten en fruit. Klanten beoordelen hun supermarkt op de aspecten aanbiedingen, prijzen, kwaliteit/versheid en ruime keuze.
Gemiddeld ontvangen supermarkten een 7,03 van de consument voor groente en fruit, Lidl krijgt een 7,38. Hiermee is de kwaliteit van Lidl wederom bevestigd. In 2007 en 2010 was er al een bevestiging met "beste groente en fruit" in de test van de Consumentenbond. In 2010 was Lidl eveneens de beste supermarkt in de categorie groente en fruit in het GfK versrapport.
Bron: agf.nl
Dit artikel afdrukken
Gemiddeld ontvangen supermarkten een 7,03 van de consument voor groente en fruit, Lidl krijgt een 7,38. Hiermee is de kwaliteit van Lidl wederom bevestigd. In 2007 en 2010 was er al een bevestiging met "beste groente en fruit" in de test van de Consumentenbond. In 2010 was Lidl eveneens de beste supermarkt in de categorie groente en fruit in het GfK versrapport.
Bron: agf.nl
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
@ Hans
Mijn reactie is zeker niet minachtend bedoeld.
Ik probeer ten aanzien van de reactie van Robin aan te geven hoe deze metingen van GfK werken. Ik vermoed ook dat zij een uiterst zorgvuldige onderzoeksmethode zullen hanteren. Anders zouden ze binnen de korste keren namelijk niet geloofwaardig meer zijn. GfK geldt op dit vlak toch wel als een autoriteit.
Iedere consument heeft voordat hij / zij een winkel binnen stapt, een bepaalde verwachting van een product of dienst. ( u bent wellicht 1 van de weinigen die dit niet heeft)
Discounters hadden 10-15 jaar geleden de naam om goedkoop te leveren met een redelijke kwaliteit. Tegenwoordig dwingen discounters bij hun leveranciers top kwaliteit af.
Consumenten hebben 10-15 jaar geleden een wat negatiever kwaliteitsbeeld bij discounters ontwikkeld. Wanneer ze momenteel hun aankopen doen bij deze discounters, dan blijkt de kwaliteit veel beter te zijn dan ze verwacht hadden en dit heeft een positieve invloed op de kwaliteitsperceptie. Dit levert dan een hoger cijfer op in een versrapport.
Dat wil dan nog niet zeggen dat groente bij Lidl beter is dan bij andere retailers. Het geeft wel aan dat Lidl zichzelf op het gebied van groente verbeterd.
@ Daniël Zwiers ,
U neemt het GfK niet serieus en/of u heeft andere belangen in de sector ....en/of u komt nooit in een Lidl ?
Overigens heb ik geen ,,beleving" of ,,verwachting" bij een bosje prei of ander groenvoer maar let wel op de snijvlakken en uiteinden die meestal goed zijn .
In uw bijdrage proef ik wat minachting over e.e.a. , kan zijn dat ik er naast zit natuurlijk..... ;-)
@ Robin
Het gaat inderdaad om de beleving die een klant bij het product heeft.
Hierbij speelt dus ook de verwachting een rol. Als je niet veel van een product verwacht en het blijkt uiteindelijk toch alleszins mee te vallen, dan levert dat een "good feeling" op! Vandaar die 7,38!
In dit draadje werd hier ooit uitgelegd hoe een discounter veel geld kan verdienen door heel goedkoop te zijn. Voor groenten is dat systeem een zegen: het vliegt de deur uit en blijft dus hartstikke vers (behalve als ze ramsjpartijen slijten, maar zelfs dan gaat het ongehoord snel).
Carla, heb je de snijvlakken van bijv. kolen, venkel en sla bij zo'n Duitse discounter wel eens vergeleken met die van een 'gewone' super? Echt, dan zie je waarom ze zo'n prijs krijgen.