De eerste live Stream Store ter wereld trok 56.901 kaasliefhebbers van over de hele wereld naar Kaan’s Kaashandel in Alkmaar. Het grootste contingent buitenlanders waren Amerikanen (11.640) maar ook in Groot-Brittannië, Canada, Duitsland, Zweden, België, Australië, Noorwegen en Spanje keken honderden mensen live mee. Gemiddeld bleven de bezoekers meer dan 2 minuten in de winkel, in de piektijd waren er 500 bezoekers tegelijk en liep de kijktijd op naar 7 minuten. De 5 dagen dat de Stream Store live was, leverden Kaan 513 extra orders op en zullen een vervolg krijgen in de vorm van een webshop.
Henk Hofstede van ABN AMRO, die het experiment begeleidde, spreekt van een meer dan geslaagd experiment: "Mooi om te zien dat een traditionele kaaswinkel er nu een potentiële internationale klantenkring bij heeft gekregen. Wat ons betreft een voorbeeld voor retailers die nadenken over hun online aanwezigheid.”
  • Deel
Druk af