De innovatieve maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq heeft vandaag de deuren gesloten. Het bedrijf zelf zwijgt over het nieuws.
Bilder & De Clercq startte begin 2013 met de eerste maaltijdenwinkel in Nederland. Klanten konden er terecht voor ingrediënten op maat voor wekelijks wisselende recepten. Bilder & De Clercq stond voor gemak, inspiratie, tijdwinst, seizoens– en streekgebonden receptuur met een twist.
Faillissementsaanvraag
Vandaag blijkt de winkel gesloten. Op de eigen media-kanalen meldt het bedrijf nog niets over de sluiting, en ook telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar. Volgens Foodclicks zou "afgelopen vrijdag in overleg met de geldschieters besloten [zijn ] de bedrijfsactiviteiten te staken en faillissement aan te vragen."
Koerswijziging
Bilder & De Clercq heeft eerder met tegenslagen te kampen gehad. Het bedrijf opende in september 2013 een tweede vestiging in De Pijp. Die sloot eerder dit jaar de deuren wegens tegenvallende omzetten. Het bedrijf was juist bezig zijn strategie om de eigentijdse invulling van 'convenience' sterker in te zetten. Bestellen en bezorgen via de site, de app en de nog vorige week gelanceerde interactieve 'Food Walls' moesten een belangrijkere rol gaan spelen. Voor het einde van het jaar moesten er nog 10 Food Walls bij komen bij grote bedrijven.
Bilder & De Clercq werkte ook samen met supermarktketen Plus.
De snelle opkomst en ondergang van Bilder & De Clercq maakt duidelijk hoe moeilijk het is de moderne consument op zijn wenken te bedienen. Hoe ver je hem ook tegemoet komt. Inmiddels zijn vele maaltijdconcepten op de markt, van kant-en-klare thuisbezorgers als Thuisbezorgd.nl tot maaltijdboxen met ingrediënten op maat van HelloFresh, AH en Jumbo.
Fotocredits: www.bilderdeclercq.nl
Dit artikel afdrukken
Faillissementsaanvraag
Vandaag blijkt de winkel gesloten. Op de eigen media-kanalen meldt het bedrijf nog niets over de sluiting, en ook telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar. Volgens Foodclicks zou "afgelopen vrijdag in overleg met de geldschieters besloten [zijn ] de bedrijfsactiviteiten te staken en faillissement aan te vragen."
Koerswijziging
Bilder & De Clercq heeft eerder met tegenslagen te kampen gehad. Het bedrijf opende in september 2013 een tweede vestiging in De Pijp. Die sloot eerder dit jaar de deuren wegens tegenvallende omzetten. Het bedrijf was juist bezig zijn strategie om de eigentijdse invulling van 'convenience' sterker in te zetten. Bestellen en bezorgen via de site, de app en de nog vorige week gelanceerde interactieve 'Food Walls' moesten een belangrijkere rol gaan spelen. Voor het einde van het jaar moesten er nog 10 Food Walls bij komen bij grote bedrijven.
Bilder & De Clercq werkte ook samen met supermarktketen Plus.
De snelle opkomst en ondergang van Bilder & De Clercq maakt duidelijk hoe moeilijk het is de moderne consument op zijn wenken te bedienen. Hoe ver je hem ook tegemoet komt. Inmiddels zijn vele maaltijdconcepten op de markt, van kant-en-klare thuisbezorgers als Thuisbezorgd.nl tot maaltijdboxen met ingrediënten op maat van HelloFresh, AH en Jumbo.
Fotocredits: www.bilderdeclercq.nl
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Bilder & De Clercq is definitief failliet. Curator Paul van den Berg zegt op Distrifood: "Er zijn meerdere partijen die geloven in het concept van Bilder & De Clercq en dit vervolg willen geven. Maar hoe concreet deze interesse is, is op dit moment nog niet duidelijk. Ik verwacht dat binnen twee tot drie weken duidelijkheid komt over een doorstart."
Vandaag bericht Distrifood dat de eigenaren van Bilder & De Clercq alles in het werk stellen om te proberen de onderneming te redden. "Onze geldschieters lieten ons het afgelopen weekeinde weten dat ze er geen vertrouwen meer in hadden. Het is verschrikkelijk jammer, omdat het concept heel goed is. We hebben ons de blubber gewerkt. We doen nu ons uiterste best om te proberen verder te gaan, maar het is onduidelijk of dat gaat lukken. Misschien moeten we binnenkort toch ons faillissement aanvragen".
Misschien ligt het ook aan reclame maken en overal in NL bezorgen? Hoe meer bekend je bent hoe meer klanten, ik had van dit bedrijf nl nog nooit gehoord tot dit artikel, terwijl ik Hellofresh enz al heel lang ken. In het begin zelfs enkele sites in de gaten gehouden of ze ook in mijn buurt gingen bezorgen, maar als ik naar de prijzen kijk denk ik: ik koop de groentes enz gewoon zelf, kan ik ook maaltijden mee verzinnen.