![image](/images/uploads/boterham-kaas.jpg)
Ook op het gebied van beleg is de Nederlander vrij traditioneel. De al dan niet verpakte plak kaas staat met 1,44 keer aankoop per week aan top. Gevolgd door vleeswaren (1,11) en luxe vleeswaren (0,98). Op respectabele afstand volgen de broodsalade met 0,53, zoet broodbeleg (0,44), vis (0,41) en luxe kazen (0,39).
Bake-off
Er zijn wel enkele trends te zien. Zo is er een verschuiving van dagvers naar bake-off. Dit zorgt voor minder uitval en betekent een betere versbeleving. Verder is opgeblazen brood in en broden met een iets vastere structuur en met kruiden als rozemarijn. Ook broodtypes als zuurdesem en boerenbruin zijn in. Biologisch brood is weining populair, waarschijnlijk omdat de consument brood al als gezond ervaart. Verder valt op dat men veel keuze wil hebben, zowel in brood als beleg.
bron: Bakkerswereld
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juli krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juli krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook