Wat koop jij in zo'n situatie?
Ik lees net in een levensmiddelenvakblaadje een retailgoeroe. Die is zo blij met de oesters en de Iberico-ham van de Lidl, dat hij daar voortaan iedere zaterdag even langswipt. Daar hebben ze de dure variant niet eens.
En wat er voor een schijntje ligt, doet niet onder voor die duur betaalde kwaliteit
![image](/images/uploads/smoothies-groot.jpg)
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Gek, dat niemand valt of het smerig gladde naampje: Innocent
De onschuld zelve, want 'je kindjes zijn het blijkbaar waard...'
Zelfs al was het een topproduct, een reden voor mij om het niet te kopen.
Een morele, hoogwaardige ethische 'tag' aan een dom product.
Het moet niet erger worde: Straks kun je 'maagdelijke melk' in de schappen tegenkomen. Of surimi die 'Integrity' heet.
@ Pjotr. De kans dat het prijsverschil ligt in de (productie) kostprijs tussen Innocent en AH-huismerk, lijkt me heel erg klein. Misschien vraagt Innocent een hogere prijs (en dus winstmarge) aan AH vanwege "de merkbeleving". Ik vermoed echter dat het gross van het prijsverschil op consumentniveau voornamelijk door AH zelf wordt bepaald (zie mijn reactie hierboven).
@ Jan Peter van Doorn. ik deel je analyse. Hier in Barcelona op de Alimentaria, valt me dat weer op. Tientallen ham-producenten en idem voor wijn. Vooral heel dure stands (vele tonnen per stuk!). Natuurlijk is er een smaakverschil, maar het is voornamelijk marketing denk ik.
Was het mooie van Innocent niet dat zij alleen vruchten kopen uit landen waar op dat moment deze vrucht 'in het seizoen' is?
Het prijsverschil zou 'm best eens in de duurzaamheid van de fruitkweek en -transport kunnen zitten.
@Dick,Of innovatie zin heeft? innovatie betekent eigenlijk verandering en verandering brengt onzekerheid, daarom wordt er vaak voor de veilige weg gekozen. Het ontbreekt volgens mij niet zo zeer aan goede innovaties maar aan lef om innovaties een goede kans te geven.
Laten we ons beperken tot de levensmiddelenmarkt. De innovaties van de laatste 20 jaar, een enkele uitgezonderd, stellen niet zoveel voor. Het was altijd grappig te zien dat bijvoorbeeld de prijswinnaars van het Wheel of Retail enkele jaren later alweer verdwenen waren. Nogmaals, ik vind het pikwerk van de retailbedrijven bedenkelijk, maar laten we wel wezen, er worden in de levensmiddelensector geen miljoenen uitgegeven aan productontwikkelingen(wel aan marketing). Het zijn vrijwel allemaal variaties. Er zijn uitzonderingen: Albert Heijn heeft Becel nog niet kunnen copieren.