+ Culinair Ontdekt: Koffie (2)
![Culinair Ontdekt: Koffie (2)](https://www.foodlog.nl/images/made/40bc4a19c162e707/default_719_433_s_c1.png)
Nick Trachet ontdekt koffie voor een tweede keer. Het "bakkie troost" dat het overneemt als woorden tekortschieten.
Herbalife, een Amerikaans voedingsproductenbedrijf, gaat de Belgische voetbalelftallen voorzien van drank en voedsel. Dat meldt De Morgen. De voedingssupplementen moeten de nationale voetbalelftallen sneller laten herstellen na een wedstrijd en...
Dat meldt het Algemeen Dagblad. Restaurantketen Halal Fried Chicken (HFC) heeft tijdens de ramadan een opvallende – of eigenlijk onopvallende – reclamecampagne in de stad hangen. Op abri’s, kleine afgesloten wachtruimtes die beschutting bieden...
Eén 'Made in Italy'-logo om de beste Italiaanse producten te beschermen tegen buitenlandse namaak en een deel van de €60 miljard aan omzet van 'neppers' terug te halen. Dat is het idee achter het voorstel van branchevereniging Federalimentare. Het...
Australische consumenten geloven dat 'blije' - lees: dieren met een uitloop naar buiten - kippen lekkerder eieren leggen. Dat ontdekten wetenschappers van de universiteit van Adelaide, Australië. Als belangrijkste redenen om scharreleieren te...
Vissoorten als schar, wijting en steenbolk liggen binnenkort in de schappen van de supermarktketens Plus, Dekamarkt en Landmarkt. De supers tekenden een verklaring van initiatiefnemer Good Fish Foundation. Bij het vissen op tong en schol komt...
In zogeheten 'sociale supermarkten' kunnen mensen die minder te besteden hebben toch aan hun dagelijkse verse en gezonde producten komen zonder de hoofdprijs te betalen. De Volkskrant beschrijft de opkomst van de 'voedselbank-de-luxe'. In Nederland...
Faitrade groeit. De consument wil een goed gevoel bij de koop van producten uit lagelonenlanden. Supermarkten rekenen af met het negatieve imago van met name 'oneerlijke' chocolade, koffie en thee. Daarom maken ze zelfs hun huismerk Fairtrade.
In het treinstation van Zug, Zwitserland, heeft de supermarktketen Coop zijn eerste vegetarische vestiging geopend. De winkel heet Karma, naar het vegetarische huismerk van Coop. De stadswinkel biedt "de grootste keuze vegetarische en veganistische...
De Amerikaanse bierbrouwer Budweiser is een onderzoek gestart naar verkoop van nep-Budweiser in China, meldt Mashable. De brouwer kreeg een video onder ogen waarin te zien is dat Chinese fabrieksmedewerkers Budweiser blikjes vullen vanuit plastic...
Gedragsonderzoek laat zien dat mensen met hun ogen bepalen of ze genoeg hebben gegeten, niet met hun maag. Daarom bedacht en maakte de Nederlandse food designer Marije Vogelzang stenen objecten om tussen het eten op het bord te leggen, meldt...