Blijkbaar toch iets losgeweekt? Er lijkt in ieder geval hoop te zijn.
Docent, tv-kok, smaakambassadeur en sinds kort ook Verscoach Pierre Wind is bestookt met vragen naar aanleiding van de ‘verscolumns’, die hij de afgelopen twee weken voor deze krant schreef. Zaterdag verscheen de laatste. Vooral veel reacties waren er op de plek van de versafdeling in de supermarkt, de indeling van de koelkast, de definitie van wat nu precies vers is en hygiëne tijdens het koken.
Ook kwamen lezers met extra suggesties, bijvoorbeeld voor restjesverwerking: zo richt een van de lezers eens in de zoveel tijd een gourmetmaaltijd aan van restjes groenten en vlees. Wind is verscoach in het kader van de op 12 november gestarte campagne ‘Wijzer met Vers’ van het Voedingscentrum en de Voedsel- en Warenautoriteit. Er is steeds meer vraag naar verse producten, constateert het voedingscentrum. Tegelijkertijd is ‘vers’ een vaag begrip dat te pas en te onpas wordt gebruikt om producten aan te prijzen. Met de campagne hoopt het Voedingscentrum de consument bewust te maken om onnodig bederf en verspilling te voorkomen.
Bron: AD
Dit artikel afdrukken
Docent, tv-kok, smaakambassadeur en sinds kort ook Verscoach Pierre Wind is bestookt met vragen naar aanleiding van de ‘verscolumns’, die hij de afgelopen twee weken voor deze krant schreef. Zaterdag verscheen de laatste. Vooral veel reacties waren er op de plek van de versafdeling in de supermarkt, de indeling van de koelkast, de definitie van wat nu precies vers is en hygiëne tijdens het koken.
Ook kwamen lezers met extra suggesties, bijvoorbeeld voor restjesverwerking: zo richt een van de lezers eens in de zoveel tijd een gourmetmaaltijd aan van restjes groenten en vlees. Wind is verscoach in het kader van de op 12 november gestarte campagne ‘Wijzer met Vers’ van het Voedingscentrum en de Voedsel- en Warenautoriteit. Er is steeds meer vraag naar verse producten, constateert het voedingscentrum. Tegelijkertijd is ‘vers’ een vaag begrip dat te pas en te onpas wordt gebruikt om producten aan te prijzen. Met de campagne hoopt het Voedingscentrum de consument bewust te maken om onnodig bederf en verspilling te voorkomen.
Bron: AD
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik schreef er iets over dat elders werd opgepakt.
@Floor, moet toegeven ook niet de columns te hebben gelezen. Op de site van het Ad kon ik ze ook niet vinden, maar vond het bericht toch intereessant genoeg om te plaatsen.
Wellicht kun je je vraag direct stellen op de site van het AD?
@Ailko: Ik heb de colums niet gelezen. Hoe is Pierre gekomen uit de betekenisverwarring die rond vers hangt (zoals enige ijd geleden al weer in een KvW uitzending werd gesignaleerd)?