De Alliantie Stop Kindermarketing juicht de beginstap toe: "Het is nu zaak dat A-merken een stap zetten en kinderidolen, getekende- en/of animatiefiguren helemaal van hun verpakkingen halen voor producten buiten de schijf van vijf.”
De Alliantie Stop Kindermarketing juicht de beginstap toe: "Het is nu zaak dat A-merken een stap zetten en kinderidolen, getekende- en/of animatiefiguren helemaal van hun verpakkingen halen voor producten buiten de schijf van vijf.”
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik probeerde uit te leggen dat PLUSmarkt zich beminnelijk wil maken door zogenaamd gevoel voor gezondheid uit te dragen middels een uiterst armoedige schijnbeweging.
De 1:1 confrontatie van klant met hun geliefde rommel wegnemen ten faveure van de bewogenheid van PLUSmarkt met klant’s gezondheid, maar ondertussen gaat het hele circus gewoon door. Alleen (ingecalculeerd) gehinderd door het omzetverlies van een paar kilo zoetwaren door een paar niet goed uit hun doppen kijkende cliëntèle. Peanuts! (veel beter voor die kleine klant)
Theo, dat hebben ze ook niet nodig. Ik probeerde je uit te leggen hoe de wereld werkt.
Als er een winkel was zoals jij die wilt voor het brede publiek, zou die er vast al wel geweest zijn.
‘Denk je dat er voldoende klanten blijven komen?’
Meelij met supers is onnodig.
Theo, inderdaad een simpele oplossing. Denk je dat er voldoende klanten blijven komen? Een supermarkt maakt amper 2% marge, dus het is zo gebeurd.
Uitleggen? Goede verstaander en half oor. Maar goed voor jou en anderen met minder voorstellingsvermogen: als – als eerste de PLUSmarkt – zo begaan zou zijn met de jeugd, wat is er dan eenvoudiger, en het meest voor de hand liggend, dan genoemde rommel helemaal en voorgoed uit de schappen te verwijderen? Dit is halfslachtig niet alleen de kool en de geit, maar vooral de eigen portemonnaie sparend beleid. De uitdrukking kruideniersmentaliteit is niet zomaar ontstaan.