De Telegraaf zocht het uit en zette het afgelopen maandag netjes bij elkaar. Ruim veertig belangrijke dagelijke boodschappen stegen in 10 jaar tijd met een niet noemenswaardige 2%. Toch zijn er mensen die denken dat supermarkten ons beroven. Hoe kan dat?
De Telegraaf vroeg dat onder meer aan boodschappenonderzoeker Joop Holla (GfK). Die antwoordt:
- ik ben ook een beetje verrast
- het komt omdat de prijzen net voor de invoering van de Euro omhoog gingen (en daar dus minder hoefden te stijgen)
- omdat consumenten de dure varianten van eveneens prima basisproducten nemen
Een woordvoerder van AH zegt dat het onderzoek van de Telegraaf laat zien dat supers goed zijn voor consumenten.
Heeft Foodlog ook een mening over dit verschijnsel? Kijk even goed door de Telegraaflijst en beoordeel de prijsverschillen in de lijst.
Dit artikel afdrukken
- ik ben ook een beetje verrast
- het komt omdat de prijzen net voor de invoering van de Euro omhoog gingen (en daar dus minder hoefden te stijgen)
- omdat consumenten de dure varianten van eveneens prima basisproducten nemen
Een woordvoerder van AH zegt dat het onderzoek van de Telegraaf laat zien dat supers goed zijn voor consumenten.
Heeft Foodlog ook een mening over dit verschijnsel? Kijk even goed door de Telegraaflijst en beoordeel de prijsverschillen in de lijst.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Er is tegelijk ook een merkbare kwaliteitsdaling, waarschijnlijk evengoed te gevolge van de prijzenoorlog. Brood en brood is twee. Betere kwaliteiten appelen (die duurder waren) worden niet meer aangeboden. Je moet maar kopen wat er (goedkoop) te krijgen is.