Op een aanraakscherm in de winkel kunnen klanten hun voorkeuren aangeven. Bijvoorbeeld de oorsprongsregio ,het druivenras, de prijs en/of het gerecht waarmee de klant de wijn wil combineren.
Als de klant zijn keuzen heeft gemaakt lichten de schappen met de relevante flessen op.
Zo vinden klanten makkelijk de weg naar alle wijn die met hun voorkeuren overeenkomt. Een soort sommelier in je broekzak, maar dan in de winkel.
Niet alleen de klant heeft wat aan deze technologie. Medewerkers kunnen klanten die advies vragen helpen zonder dat ze zelf wijnkenners hoeven te zijn. Ook kunnen ze bij het aanvullen van de schappen flessen scannen. Het rek vertelt hen dan waar ze die neer moeten leggen of zetten.
Het project stelt de klantervaring centraal, schrijft RetailDetail. Juist door de ongekende mogelijkheden van de online beleving relevant te vertalen naar de winkel-met-een-dak-en-een-deur, kunnen winkeliers een voorsprong nemen en houden op de aankomende golf van ‘new retail’: de integratie van online en offline technologie op de winkelvloer.
Misschien zit daar een knopje op waarmee ik droge rode wijn vinden.
Ik bij Gall en Gall: 'ik wil een eenvoudige droge rode wijn'.
Het kind bij de kassa: 'Daar kan ik u niet aan helpen, we hebben wel soepele, stevige, volle, zachte, sappige, fruitige, krachtige, romige of elegante rode wijnen, eventueel met aroma's van frambozen, aardbeien en zwarte bessen of houtgerijpt.