De marktleider gaat opnieuw in de aanval. Albert Heijn, met een marktaandeel van ruim 32 procent, is al volop bezig de prijzen te verlagen. Tegelijkertijd probeert de grootgrutter het opnieuw met non-food. Dat betekent alle hens aan dek voor de Duitse prijsvechters Lidl en Aldi, maar ook voor de kleinere supermarkten in de regio en - uiteraard - Jumbo, dat nu druk bezig is om de overgenomen Super-De Boer winkels om te bouwen. Marketingstrateeg Paul Moers denkt dat de meest originele keten de winnaar wordt in de nieuwe supermarktoorlog.
Bron: AGF
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Hmm, misschien had ik het iets duidelijker moeten omschrijven. Met kwaliteit bedoel ik niet zozeer de producten - daar is niet zo veel mis mee -, als wel de staat van de winkel. Vroeger was de Albert Heijn een degelijke winkel; netjes en schoon, met beleefd personeel dat servicegericht was. De laatste tijd is het steeds vaker een bende. Lomp, onbeleefd personeel, vieze vloeren, lege schappen. Of het één verband heeft met het ander weet ik niet, maar dit proces lijkt in gang gezet vanaf het moment dat AH startte met de prijzenoorlog. Vandaar mijn oproep: Laat die prijzen maar wat hoger; ik betaal gráág voor een nette winkel.
Kwaliteit? AH doet heel veel consumentenonderzoek dus met die kwaliteit zit het el goed. De consument wil goedkoper en daarop reageert AH.
Kwaliteit is perceptie van het individu (maar kan je ook aangepraat worden) en dus voor iedereen verschillend
En ondertussen holt de kwaliteit van de AH achteruit. Ik zie liever dat ze wat meer investeren in service en kwaliteit in het algemeen. Dát is het gebied waarop de Albert Heijn zich moet onderscheiden; als ik goedkoop wil ga ik wel naar de Aldi. Inderdaad ook een heel terechte vraag: Wie wordt hier de dupe van?
Nou haal ik persoonlijk mijn groente allang niet meer bij de supermarkt; ik leef in de gelukkige omstandigheid de biologische boer op fietsafstand te hebben...