De bedrijven Looye Kwekers en RedStar staan bij zakelijke afnemers en consumenten bekend om hun focus op smaak en verkopen hun tomaten wereldwijd. Ze verkopen hun product zowel via directe levering aan retailketens als via handelsbedrijven. De naam Looye Kwekers vinden ze het sterkste merk om de continuïteit en eenduidigheid van de waarden waar de fusie-onderneming voor staat te waarborgen.
De familiebedrijven fuseren om hun zelfstandigheid te behouden in de schaalvergrotende ontwikkelingen die plaatsvinden in de markt van groenten en fruit. Het nieuwe bedrijf gaat behoren tot de top-3 van de grootste tomatentelers in Nederland.
#15
Denk je dat je merken kunt bouwen met tomaten om af te zetten in supermarkten?
- wil de supermarkt dit?
- wil de verdelaar dit?
- wil de consument dit?
Inderdaad, Piet #18: dat hebben we ook kunnen zien met die succesvolle deelname van RFC in die Chinese joint venture Friesland Huishan Dairy...
Lastige vooruitzichten:
- retail gaat nog meer gezamenlijk Europees inkopen.
- elke veredelaar heeft tegenwoordig zoete tomaatjes
- meer en meer lokale productie met dezelfde technologie
- van het gas af ?
- rente omhoog ?
- beschikbaarheid en kosten van arbeid ?
#13
toch wel 10% plus
Rendementcijfers zijn nogal onderhevig aan boekhoudkundige keuzes. Edoch echt goed of echt slecht presteren is niet te verhullen
Met dat rendement komt het wel goed, waarschijnlijk. Het zijn familiebedrijven, die hoeven niks te rapporteren*. 2% zegt helemaal niets.
*Ik bedoelde te zeggen: die hoeven voor hun aandeelhouders geen mooi weer te spelen, met mooie cijfers.