CDP beoordeelde de maatregelen die de bedrijven nemen op het gebied van emissies, gebruik van water en klimaat-governance en maakte een top 15. Unilever belandde op de eerste plaats omdat het bedrijf onduurzame producten uit zijn portfolio verwijdert, duurzaam werkende bedrijven overneemt en permanent streeft naar een lagere CO2-footprint. L'Oreal komt op 2 dankzij zijn programma voor hernieuwbare energie en bescherming van zijn leveranciers tegen fysieke klimaatrisico's. Investeringen in bodemgezondheid, waterbeheer en veganistische producten leverden Danone de derde plaats op.
Dat schrijft Bloomberg.
De Nederlandse bierbrouwer Heineken eindigde op de elfde plaats, AB InBev, de grootste brouwer ter wereld, op de zevende. Kraft Heinz, dat vorige week een kwart van zijn beurswaarde kwijtraakte omdat het te veel heeft bezuinigd, op de laatste. Volgens CDP blijven de CO2-innovaties van Kraft Heinz nogal achter.
Naast de algemene ranglijst hierboven maakte de organisatie nog twee lijstjes. Eentje voor voedsel- en drankbedrijven en eentje voor persoonlijke verzorgingsbedrijven. Het eerste wordt aangevoerd door Danone, Nestlé en AB InBev; het tweede door Unilever, L'Oreal en Colgate-Palmolive.
Bij de presentatie van de jaarcijfers van Danone viel het op hoe goed Alpro presteert, schrijft Vilt.
Danone nam in 2016 de producent van sojadrinks over van de West-Vlaamse voedingsgroep Vandemoortele. Sindsdien is Alpro blijven groeien met minstens 10% per jaar. Het was afgelopen jaar bijna het enige merk dat met tweecijferige omzetgroei kon uitpakken.
Met een geschatte jaaropbrengst van €670 miljoen op €24,7 miljard is het wel een kleine speler binnen Danone.
Danone zet ook de komende jaren in op een sterke groei voor Alpro, schrijft FoodHolland. Dat moet komen uit productdiversificatie en geografische expansie. Het assortiment van Alpro beperkt zich niet tot sojadrankjes en -margarine, maar bestaat ook uit koffiedrankjes, ijs, en drankjes op basis van amandel, kokos, hazelnoot, spelt en rijst.