In het filmpje is ditmaal een Amsterdams grachtengordelpubliek te zien. Helpt dit nou? is de vraag. In Amsterdam blijken zelfs kleine meisjes al heel serieus met smaak om te gaan al weten ze nog niet helemaal wat ze ervan moeten vinden. Je moet het kunnen proeven om te weten wat je mist, zegt een wijze heer op het eind.
De wegstuurderij heeft Jos' caravan danig van slag gebracht. Hij is stuk, zodat er vandaag NIET in Den Haag kan worden geproefd. Er komt een herkansing.
#smaakNL: volksoordeel 3 (Amsterdam) from dickfoodlognl on Vimeo.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Sandra, het is raar gelopen. Uiteindelijk mochten ze binnen bij het oude ministerie van LNV, want het probleem zat in de stroomvoorziening. Daar hebben verschillende mensen geproefd en gestemd.
Een wijze man van het facilitair bedrijf vond het krankzinnig dat het eten anders niet geproefd kon worden en zou moeten worden weggegooid.
Leuk filmpje geworden en ook erg leuk om deze proeverijen en de reacties van het publiek mee te maken. Maar wat vind ik dat naar om te horen dat door al die toestanden de caravan het begeven heeft! Voel me ineens een beetje schuldig dat we zo hebben staan sjorren aan dat ding op de Keizersgracht.
Dick, je hebt helemaal gelijk. We moeten durven te kiezen. En bij kiezen hoort ook loslaten. Dat is het moeilijkste.
O jee, beloofde gisteren uit te leggen hoe het publiek kan stemmen op de producten van #smaakNL en heb het nog niet gedaan. Bij deze:
1. In de voorrondes beoordeelde de jury producten op smaak (ze gingen door als ze iets toevoegden aan het bestaande aanbod op dat aspect)
2. Tijdens de straatproeverijen kiest het publiek zijn lievelingen per regio (dus Noord kiest zijn Noordelijke lieveling)
3. Een marketingjury kiest het product dat volgens hen de beste overlevingskansen heeft op alle vier P's (Product, Plaats, Prijs en Promotie)
Als het publiek een andere keuze heeft gemaakt, gaat dat product ook door naar de finale
4. In de finale kiest de jury weer op basis van smaak het beste product
5. De kandidaten die door de marketingjury komen worden gefilmd; op basis daarvan kan het iedereen stemmen (helaas zonder te proeven, waanzinnig he, maar toch waar). De winnaars daarvan krijgen de publieksprijs.
Eens Jan, aan knuffels die uit liefde dood worden gedrukt heeft niemand wat.
Maar klein en heel bijzonder kan natuurlijk ook. Da's een andere formule met ook weer een heel eigen dynamiek. Waarom zou je bijvoorbeeld alleen aardbeien telen? Doe je van alles en goed, dan geef je de hele buurt een argument om van alles bij je te komen kopen. Het hele jaar door.