De spaaractie voor Welpies trok consumenten massaal naar de Albert Heijn-winkels. De omzet kwam uit op 2,1 miljard euro tegen 1,8 miljard euro vorig jaar. Marktvorsers gingen uit van 2,04 miljard euro.

Albert Heijn deed het in het 2e kwartaal beter dan analisten hadden verwacht. Dat kwam door de welpies. Vroeger waren het de wuppies, daarvoor en daarna was het andere nutteloze zooi.

Nee, geen verwijt aan Albert. Het gaat me om al die mensen: wat moeten ze er in vredesnaam mee? De 'duurste super' doet er dan opeens niet meer toe.

Een ideetje: plak ze op duurder vlees, dan valt er weer wat dierwelzijn te betalen. De welpies kwamen al in de richting, ook al we eten geen leeuwen.

Laten we 'ns wat verzinnen voor de actie die nogkomen gaat. Kallefies? Kippies? Voor mijn part kippy's. Allemaal verschillende rassen, zodat je ze straks ook nog eens wilt kunnen kiezen en bereid bent er wat voor te betalen.

Je weet het, foodlog.nl helpt graag een handje mee.
Dit artikel afdrukken