Kocht jij vroeger ook altijd Spice Girls kauwgom? Of een Kinder surprise ei? Of eet je stiekem nog wel eens een danoontje? Waarschijnlijk is iedereen wel eens verleid in de supermarkt. Voor kinderen is een bewuste keuze maken vaak nog een stuk lastiger. Tachtig procent van kinderproducten bevatten teveel suiker, vet en zoetstoffen. De Alliantie Stop Kindermarketing strijd tegen de op kinderen gerichte marketing van ongezonde voedingsmiddelen.

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) verhoogde vorig jaar de grens voor kindermarketing naar 13 jaar, als zelfregulering. Is dit voldoende? Welke rol moet de overheid aannemen? Op donderdagavond 16 april gaat de Youth Food Movement Utrecht in gesprek met onder andere Carolien Martens van de Alliantie Stop Kindermarketing en Christine Grit van FNLI.

Waar ligt de verantwoordelijkheid wat betreft de voedselkeuzes voor onze jongste burgers? Heb je ook zo je ideeën over de rol van marketing in onze maatschappij en dan vooral met het oog op de kids? Kom dan zeker langs!
Kijk voor meer informatie op de website en het Facebookevenement

Waar en wanneer
Food politics vindt op donderdag 16 april plaats in restaurant BROEI vanaf 19.30 uur. Dit kun je vinden op de Oosterkade 24 in Utrecht. Entree is € 5,00.

Eet een verantwoord hapje mee
Het restaurant biedt vanaf 18:00 uur de mogelijkheid om - voordat Food Politics start - een hapje te eten in het kader van Wat de Pot Schaft. Een superlekker verantwoord gerecht voor maar €9,50. Let op! Er is maar plek voor 35 mensen om mee te eten. Een plek kun je reserveren door een mailtje te sturen naar utrecht@youthfoodmovement.nl.

Fotocredits: ‘Opened chocolate egg including a surprise inside a plastic capsule’, Tiia Montovia Wikimedia
Dit artikel afdrukken