Zelfstandige supermarktondernemers, veelal franchisers van supermarktketens, houden de inflatie niet bij. Dat blijkt uit de jaarlijkse 'benchmark' door financieel retailspecialist Marshoek. Waar de zelfstandige ondernemers er jarenlang bijna blind van uit konden gaan dat zij bovenmatig goed presteerden binnen de supermarktsector, zullen ze een 'nieuwe realiteit [moeten] accepteren'. De franchisers verliezen marktaandeel aan de discounters, en aan online winkels. Zijn die op dit moment nog goed voor 2% van de voedingsomzet, de verwachting is dat het gaat stijgen naar 10 of zelfs 15%. Marshoek raadt de zelfstandige ondernemers aan 'nieuwe technologie te omarmen' om bij te blijven, schrijft het FD.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook