Thema's
Perspectief
Voedselketen
Dagelijkse kost
Gezondheid
Energie
AgriFoodNetworks
Over ons
Wat is Foodlog
Wat Foodlog bijzonder maakt
Wie zijn wij
Business Leden
Leden
Foodlog for Dummies
Foodlog Archieven
Projecten
Projecten
Dick Veerman over Foodlog
Vacatures
Werken bij Foodlog
Administratieve ondersteuner
Stage bij Foodlog
Nieuwsbrief
Abonneren
Archief
Contact & Service
Lid worden
Ledenservice
Contactgegevens
Tip de redactie
Adverteren
Lid worden
Inloggen
Thema's
Perspectief
Voedselketen
Dagelijkse kost
Gezondheid
Energie
AgriFoodNetworks
Over ons
Wat is Foodlog
Wat Foodlog bijzonder maakt
Wie zijn wij
Business Leden
Leden
Foodlog for Dummies
Foodlog Archieven
Projecten
Projecten
Dick Veerman over Foodlog
Vacatures
Werken bij Foodlog
Administratieve ondersteuner
Stage bij Foodlog
Nieuwsbrief
Abonneren
Archief
Contact & Service
Lid worden
Ledenservice
Contactgegevens
Tip de redactie
Adverteren
Home
noun_news_2499927
Reacties
Gespot
Group Copy 3
Laatste
Shape
Flash
Video
Podcasts
Alle reacties van Jan Peter van Doorn
Daar mocht je zeker wat over zeggen ;-)
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Dichterbij de natuur
Ah daar is het romantische label weer. Ik ben er zolangzamerhand aan gewend. Wat niet weg neemt dat ik het met de laatste zin...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Dichterbij de natuur
Het is misschien nog wel simpeler. Er zijn drie soorten handelingen: constructieve en destructieve. En handelingen waarvan we...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Dichterbij de natuur
Feel good advertising. Doel: merkbekendheid. Sub doel: indrukmaken op de retail. Sub sub doel: fundament creeeren om toetjes,...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Dichterbij de natuur
ik snap nog niet wat 'gewoon doen nieuw linksigheid' is
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Inderdaad, hoezo Josien?
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Precies, Hendrik. Op weg naar het stembureau waar ik nu al jaren PvdA stem werd het me ineens te moede. Het verlepte (goed...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Dick, ik denk ook dat Unilever het meent. Ik ken genoeg mensen daar met het hart op de goede plek. Ik denk alleen niet dat...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Duurzaamheidspraatjes is iets totaal anders dan zo duurzaam mogelijk produceren. Dus ik begrijp dat ze daar zenuwachtig van...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Ik blijf niet uitgaan van goedkoop Steven. Als we de niet duurzame producten niet meer kopen worden ze vanzelf duurder dan de...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Wanneer worden duurzame producten goedkoper, makkelijker verkrijgbaar en lekkerder dan niet duurzame producten? Als we de niet...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
En dan wil ik de lezers van het rapport nog op twee dingen attent maken: 1. De hele studie draaide om één enkele pot Calvé...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Ondernemers horen ervoor te zorgen dat ze producten maken die zo duurzaam mogelijk geproduceerd worden en zo duurzaam mogelijk...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Willem Treep, die ik hoog acht, noemt lekkere producten voor het goede verhaal(20.46). Dat is voor mij de juiste volgorde. Ik...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Als het goede verhaal meteen al onderbouwd wordt met tastbare, merkbare feiten. Waarbij het niet uitgesloten is dat het toch een...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Als duurzaam leidt tot lekkerder eten en een leuker leven dan gaat het wat worden. Ik zie niet waarom die vertaalslag niet...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Gewone mensen doen niet duurzaam
Een zeer interessant rapport van The Economist dat volstrekt duidelijk maakt dat voedsel een burger/overheids...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
Er waren twee scholen in marketingland. De Unilever school: onderscheiden op emotionele beloftes en de Proctor and Gamble...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
De biologische varkensflat
Nagenoeg niets begint meer met een groot marketing budget. Alles begint met een onderscheidend product (binnen een goed kloppend...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
De biologische varkensflat
Dat heb ik ook een beetje Dick: dan denk ik hé het is 7 februari, blijkt het toch 5 februari te zijn.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
Gezamenlijk draagvlak krijg je op 6 februari 1953. Helaas niet op 6 januari 1953.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
En als dat niet lukt, moeten individuele ondernemers maar gaan bewijzen dat het ook anders kan. Alleen dode vissen zwemmen met...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
De belangrijkste weg is met alle moed die er voor nodig is ons uit de wurgende greep van bulk en lage prijzen los te worstelen....
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
Ja inderdaad Paul. Je zou toch hopen dat de vruchtbare grond, de dure grondprijzen, de enorme kennis, de boerencultuur, de...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
1. alles vloeit weg naar landen waar de lonen laag liggen. 2. alles verplaatst zich naar die gebieden waar het met de ethiek wat...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Het agro-industrieel complex
Als er heel veel marketing voor nodig is, moet je je afvragen of je het wel moet doen.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
De biologische varkensflat
Een goed product wordt niet verprutst door gebrekkige marketing, net zo als een gebrekkig product niet zal slagen door briljante...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
De biologische varkensflat
Een aardige column van Rens van Tilburg over grootbedrijf en middenstand....
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
40 jaar geleden ontwikkelde de Boston Consultancy Group de portfolioanalyse: http://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix. Het model...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Bonje met de buren - een heuse RSV affaire op Brabantse schaal
Uitstekend artikel Dick, hoeveel moet je er nog schrijven voordat er iemand is die zegt: "En nu gaan we het zo doen!"
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Bonje met de buren - een heuse RSV affaire op Brabantse schaal
De megaboeren gaan niet samenwerken, net zoals Unilever niet gaat samenwerken. De kleinere wel als ze slim zijn. Maar ze mogen...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
Ook hier weer of of: stadsmoestuinen of boeren. Waarom niet samen gereisd. Boeren gaan in de stad aan de slag. Burgers helpen de...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
Met het laatste ben ik het roerend eens. We denken inderdaad teveel of of. Meer denken in parallelle systemen, die elkaar op...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
Mijn moeder, vaak nogal boos op de wereld, gunt iedereen een keer een hongerwintertje in z'n leven. Ze was toen 18.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
En Huib innovatieve ondernemers overleven niet. De ondernemers die overleven zijn de ondernemers die goed naar de geluiden uit...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
Bij mij groeit de ergenis dat alles maar als niet nieuw wordt bestempeld. Het boek van Steel is al een paar jaar uit. Toen was...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wat is dat - die 'Food Revolution'?
In dit draadje en het andere 'revolution' draadje staat voldoende wat er moet gebeuren. Maar ja je kan het ook niet doen.... De...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Giedo je hebt natuurlijk gelijk. Maar ik kan je dit zeggen: in mijn 30 jarige reclame ervaring ben ik bijzonder weinig klanten...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Een boer zoekt geen klant een boer zoekt land. Ik denk niet dat de KRO geinteresseerd is.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Briljant verhaal James Pott. Hier in Nederland wordt alleen maar geluld. Er is geen boer die een consument ziet of spreekt.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Dick ik zei al dat 500 te rooskleurig was. Maar tot nu toe ligt er nauwelijks focus op. De verhalen van de kleine familieboer...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Bij die 500 hoort uiteraard ook niche export. Die 500 zijn waarschijnlijk te rooskleurig. Maar de zon schijnt, vandaar.
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Er is geen bedrijfstak meer te vinden waar het kleine en middelgrote bedrijf het overleefd heeft. Of je nu praat over auto's,...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Mega nee - en nu?
Waar wachten we op? Op dat de landbouw en veeteelt volledig uit ons land verdwenen is. Op de wereldbulk markt kunnen we echt...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wetenschap en 'mega'
Liesbeth, er valt steeds meer onder bijzonder beheer. Banken zijn echt wakker geworden. Maar laat ik het wat afzwakken: van...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wetenschap en 'mega'
Ik weet niet of betaalde adviesdiensten niet ook erg 2010 zijn. Je ziet in de markt iets anders gebeuren. Het gaat van...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wetenschap en 'mega'
Toch wel grappig. Eigenlijk weten we alles al, ook hier in dit draadje. Maar we doen niets. Gewoon een kwestie van wachten op de...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wetenschap en 'mega'
Dick, Porter is wel uit zolangzamerhand
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Wetenschap en 'mega'
Nou zal ik het dan maar verklappen? Deze campagne is helemaal niet op de consument gericht, maar op de eigen achterban. Zo laat...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Test: Nederland Bloeit
20 adressen op één dag is wat weinig. Zou 40 moeten zijn. Productontwikkelingsonderzoek (harvard) toont aan dat de consument...
Jan Peter van Doorn
13 jaar geleden
Zó van het land bij de klant
‹ Vorige
194
195
196
197
198
Volgende ›