Foodlog schreef er al eerder over: zuivelaar Arla komt terug met 'bommetje' Melkunie. Opvallend genoeg denken de meeste mensen dat Melkunie nooit weg is geweest, terwijl het toch tien jaar lang niet in de schappen gestaan heeft. Over de impact van een 'bommetje' gesproken.
De Deense melkverwerker Arla werd na de fusie van Friesland en Campina tot Royal Friesland Campina (RFC), eigenaar van het merk Friesche Vlag. Dat zorgde voor veel verwarring want houdbare melk onder het merk Friesche Vlag was van RFC en verse van Arla. Nergens voor nodig want Arla werd door deal ook eigenaar van het nog altijd heel populaire merk Melkunie.
In een persbericht meldt Arla vandaag: Melkunie is al 12 jaar niet meer verkrijgbaar maar behoort toch nog steeds tot de populairste zuivelmerken ooit. Opvallend want het oer-Hollandse merk is sinds 2001 niet meer te koop in de winkel. Tot vandaag, want meer dan een decennium later is Melkunie, het A-merk van dagelijkse zuivelproducten, terug van nooit weggeweest. Dat Melkunie nooit weg is geweest uit de hoofden van de Nederlanders blijkt uit De Merkenmonitor* van Trendbox. Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) weet zeker dat de producten van Melkunie nooit uit het schap verdwenen zijn. Melkunie wordt weer wat we van een zuivelmerk verwachten; voor iedereen, lekker gewoon en zonder fratsen. Melkunie is vanaf vandaag verkrijgbaar in het ‘koe-lschap’ met een breed assortiment zuivelproducten.
De herintroductie van Melkunie gaat gepaard met een reclamecampagne waarin goede oude bekenden hun rentree maken. Peer Mascini en Koe brengen Melkunie naar 'the next level' met 'gewoon lekkere zuivel, zoals zuivel bedoeld is'. Arla Foods, de moeder van Melkunie, schuift voor de Melkunieproducten het grootste deel van de Friesche Vlag dagverse zuivel aan de kant.
De nieuwe reclamecampagne met Mascini is alvast weer om te schateren:
Dit artikel afdrukken
In een persbericht meldt Arla vandaag: Melkunie is al 12 jaar niet meer verkrijgbaar maar behoort toch nog steeds tot de populairste zuivelmerken ooit. Opvallend want het oer-Hollandse merk is sinds 2001 niet meer te koop in de winkel. Tot vandaag, want meer dan een decennium later is Melkunie, het A-merk van dagelijkse zuivelproducten, terug van nooit weggeweest. Dat Melkunie nooit weg is geweest uit de hoofden van de Nederlanders blijkt uit De Merkenmonitor* van Trendbox. Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) weet zeker dat de producten van Melkunie nooit uit het schap verdwenen zijn. Melkunie wordt weer wat we van een zuivelmerk verwachten; voor iedereen, lekker gewoon en zonder fratsen. Melkunie is vanaf vandaag verkrijgbaar in het ‘koe-lschap’ met een breed assortiment zuivelproducten.
De herintroductie van Melkunie gaat gepaard met een reclamecampagne waarin goede oude bekenden hun rentree maken. Peer Mascini en Koe brengen Melkunie naar 'the next level' met 'gewoon lekkere zuivel, zoals zuivel bedoeld is'. Arla Foods, de moeder van Melkunie, schuift voor de Melkunieproducten het grootste deel van de Friesche Vlag dagverse zuivel aan de kant.
De nieuwe reclamecampagne met Mascini is alvast weer om te schateren:
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@Liesbeth, de associaties die consumenten met Melkunie hebben zijn: melk, koeien, bommetje, Hollands en dan een hele tijd niks. 'Coöperatief gevoel' als associatie hebben alleen insiders.
Niels, ik weet het niet. Campina-Melkunie klinkt bij mij ook nog steeds niet vreemd in de oren...maar voor verse melk denk ik wel dat je gelijk hebt.
Verder ben ik benieuwd naar de associatie bij het merk Melkunie; straalt toch een 'coöperatief gevoel' uit en dat is op z'n minst verwarrend. Indirect is't er wel, met de Deense en Zweedse melkveehouders, of kunnen boeren in NL inmiddels ook lid worden van Arla?
Wat zegt het dat half Nederland denkt dat Melkunie nooit is weggeweest? Dat melkmerken ze eigenlijk geen bal kan schelen.
Liesbeth, ik denk dat ik dat inderdaad zou doen. Melk is nl. gewoon melk en dit maakt het ene pak sympathieker dan het andere, en ik moet toch kiezen tussen het ene en het andere. Vraag is dus inderdaad welke inschattingen supers - de melkboeren van Nederland - gaan maken: ga ik voor deze kiezen of blijf ik voor het huismerk gaan?
Ik stel de vraag zo omdat ze liever huismerk verkopen dan Boerenland, FrieslandCampina of Friesche Vlag. Dit nieuwe pak moet dus concurreren met de merkmelk én zorgen voor de juiste mix huismerk/merkmelk-verkopen. Peer heeft een hele taak!
Echt Dick? Stap je door een leuke reclame over naar een ander melkpak? Boeiend. En heeft dat vooral met Bommetje te maken? Wordt melkunie dan het merk vd 'oudere jongere'?
En over die melkunie koeien, dat zijn toch niet dezelfde als de vroegere melkunie koeien. Of toch wel?