Alfred Levi, commercieel directeur van AH, liet bij zijn speech als voorzitter van het Contact Centrum Levensmiddelenhandel weten dat voedselfraude 'keihard moet worden afgestraft'. Negatieve geluiden zitten in een klein hoekje en worden door sociale media snel en groot opgeblazen. Daarom moeten supers en hun leveranciers geen reden geven tot kritiek en dus uiterst zorgvuldig te werk gaan.
Daarnaast ageerde hij tegen het vuil dat supers in de media over zich uitgestort krijgen. Volgens hem doen ze het heel goed en zouden ze daar trots op moeten zijn en dat durven uitdragen. Dt schrijft de Levensmiddelenkrant.
Dit artikel afdrukken
Daarnaast ageerde hij tegen het vuil dat supers in de media over zich uitgestort krijgen. Volgens hem doen ze het heel goed en zouden ze daar trots op moeten zijn en dat durven uitdragen. Dt schrijft de Levensmiddelenkrant.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
AH-Levi: “We moeten strenge eisen stellen aan leveranciers en nog transparanter zijn.” De nieuwe gedragscode in de sector is daarbij een belangrijk instrument, waarmee dwingende wetgeving op het vlak van voedselveiligheid is voorkomen. “
AH-Integriteitsmanager: "Not guilty, Your Honour".
"NVWA Van Zoeren benadrukte dat behalve de bedrijven in de voedselketen ook de daar verantwoordleijke (retail-) personen zowel persoonlijk als ethisch verantwoordelijk te vinden voor de doorverkoop van de producten, zoals bijvoorbeeld besmet vlees en vis.
Zij leggen dit in hun schappen, hun naam staat er op. Consumenten vertrouwen daarop. Bij een incident kunnen zij dan niet alleen wijzen naar de leverancier. Zij hebben een onderzoeksplicht om te weten waar deze producten vandaan komen en hoe deze zijn geproduceerd”, aldus Van Zoeren. "
Hoe lang proberen supers hun eindverantwoordelijkheid voor de kwaliteit en veiligheid van het voedsel dat ze ons verkopen nog te ontlopen?
Waarom neemt bijvoorbeeld AH ook nu weer zijn wettelijke verantwoordelijkheid als eindverkoper niet, en laat het zijn Fiorucci-klanten Coli-salami opsturen
ipv. - ook nog heel wat klantvriendelijker! - gewoon bij de AH-kassa te restitueren?