The Greenery schrapt 350 van de 1645 banen in het kader van een reorganisatie, die vorig jaar al ingezet werd. Die reorganisatie is nodig om het handelsbedrijf, in handen van een coöperatie van groente en fruittelers, weer winstgevend te maken. Het bedrijf kiest daarbij voor een 'centrale aansturing van de goederenstroom met een efficiëntere benutting van het logistieke netwerk. Dat betekent een functionele, commerciële organisatiestructuur met minder mensen', citeert Out-of-Home Shops. In de praktijk betekent het dat The Greenery toewerkt naar drie gespecialiseerde distributiecentra (in plaats van de huidige 8): een voor de supermarkten, een voor de groothandels en een voor zacht fruit.
In 2013 zakte de omzet ruim 7% naar 1,3 miljard euro, als gevolg van 'de toenemende retailconsolidatie, matige prijsvorming en slecht weer in het voorjaar'. Het netto resultaat - inclusief de reorganisatiekosten - is een verlies van 21 miljoen euro.
Dit artikel afdrukken
In 2013 zakte de omzet ruim 7% naar 1,3 miljard euro, als gevolg van 'de toenemende retailconsolidatie, matige prijsvorming en slecht weer in het voorjaar'. Het netto resultaat - inclusief de reorganisatiekosten - is een verlies van 21 miljoen euro.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Werkt die ook door in de nieuwe strategie? Met andere woorden, kun je uitleggen wat die was en waarom de mislukking van meet af aan evident had moeten zijn?
Hier zien we in relatieve stilte de effecten van een mislukte bedrijfsstrategie.