Meer achter- dan voorlangs verzamelt volksinitiatief KijkofhetKlopt op dit moment informatie over de rook-echtheid en meer van de HEMA-rookworst die afgelopen week door de lezers werd gekozen tot onderzoeksobject van week 50. Kom op lezers, don't shy, want er zijn er zat onder u die meer weten.

Onderwijl gaan we door met week 51.

De spelregels zijn simpel. Foodloglezers kiezen uit drie onderwerpen het item dat ze in de week daarna samen met kenners van binnen en buiten bedrijven en universiteiten gaan uitzoeken. Als het uitgezocht is, redigeert de redactie van Kijkofhetklopt de bevindingen en worden die in de Database gezet (zie www.kijkofhetklopt.nl). Voor het stemmen gebruiken we de poll van foodlog.nl.

Welke vragen wil foodlog.nl volgende week aanpakken? Kies uit de volgende drie bekende foodlog-onderwerpen die in de praktijk een verdere ontwikkeling hebben meegemaakt. Wilt u weten hoe het er inmiddels bij staat met:

1. Supermarkt Jumbo begon als eerste in Nederland met het verkopen van bewust varkensvlees met een ster. De super was terecht trots op dit één-sterrenvlees. Albert Heijn doet er binnenkort 1 miljoen per jaar. Hoeveel doet Jumbo er sinds al die jaren bewuste verkoop en goede sier?2. Albert Heijn verkoopt vleeskippen met één ster onder huismerk Puur & Eerlijk. Anders dan de regels voor die ene ster voorschrijven, mogen die binnenlopen van de Dierenbescherming. Hoe eerlijk is die ene ster verdiend?

3. Gijs' producent Jaap Karsten en zijn 'traditionele' ragout werden hier ooit het mikpunt van smalende kritiek. Gijs vertelde ons dat Karsten er alles aan doet om zijn verhaal wel kloppend te krijgen. Wilt u weten hoe?

Uw stemmen graag!




Dit artikel afdrukken