Onderwijl gaan we door met week 51.
De spelregels zijn simpel. Foodloglezers kiezen uit drie onderwerpen het item dat ze in de week daarna samen met kenners van binnen en buiten bedrijven en universiteiten gaan uitzoeken. Als het uitgezocht is, redigeert de redactie van Kijkofhetklopt de bevindingen en worden die in de Database gezet (zie www.kijkofhetklopt.nl). Voor het stemmen gebruiken we de poll van foodlog.nl.
Welke vragen wil foodlog.nl volgende week aanpakken? Kies uit de volgende drie bekende foodlog-onderwerpen die in de praktijk een verdere ontwikkeling hebben meegemaakt. Wilt u weten hoe het er inmiddels bij staat met:
1. Supermarkt Jumbo begon als eerste in Nederland met het verkopen van bewust varkensvlees met een ster. De super was terecht trots op dit één-sterrenvlees. Albert Heijn doet er binnenkort 1 miljoen per jaar. Hoeveel doet Jumbo er sinds al die jaren bewuste verkoop en goede sier?
3. Gijs' producent Jaap Karsten en zijn 'traditionele' ragout werden hier ooit het mikpunt van smalende kritiek. Gijs vertelde ons dat Karsten er alles aan doet om zijn verhaal wel kloppend te krijgen. Wilt u weten hoe?
Uw stemmen graag!
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
René,
Fijn dat je #kloptie pagina's wil maken voor GIJS producten. Ik ga je daar een beetje mee helpen.
Laten we het in stapjes doen:
- Je gaat naar www.kijkofhetklopt.nl
- Je klikt rechtsbovenaan op aanmelden
- Je kiest voor "registeren"
- Vult je gegevens in en voert de registratie uit.
Klaar met stap 1
Als dat gelukt is hoor ik het graag en gaan we naar stap 2: het maken van een pagina.
OK?
PS: Heb lijkt mij handig om bij "uw echte naam" ook echt je echte naam in te vullen. Mijn inlognaam is bijv. hvgard (lekker makkelijk), maar als je daarop klikt zie je mijn echte naam en emailadres. Zo zouden verschillende medewerkers van Gijs allemaal een login kunnen maken zodat iedereen (buiten en binnnen GIJS) kan zien wie wat geschreven heeft en/of aangepast, commentaar heeft gegeven, etc.
Beste Van Breukelen, dat is ook precies de bedoeling. Sommige onderwerpen zullen snel gaan, andere niet en op een goed moment zullen er hopelijk tientallen tegelijk gaan lopen.
Laat het nou maar rustig gebeuren.
Ik ben blij dat René van Gijs hier aangeeft niks te verbergen te willen hebben en de boel zelf al in de KofhK-wiki te gaan zetten.
Dat is 1-0 (en misschien wel 5-0 omdat ze meteen voor meer producten gaan) voor Gijs wat mij betreft, want ze zijn daarmee de allereerste die aangeven zich controleerbaar te willen maken voor het publiek.
Dat vind ik bovendien een hele eer, want foodlog heeft het Gijs in het verleden bepaald niet makkelijk gemaakt.
Beste Veerman,
Je duikt nou met een geweldige plons week 51 in.
Maar, maar, ik hou niet van klagen, toch maar maar, is dat met die Hema-wors nou al helemaal rond?
Indien ik kijk bij KijktofhetKlop, die t blijft altijd een probleem, dan bemerk ik nog niks van de wors van de Hema.
GIJS Ragout van Jaap Karsten, en familie(!), maken we graag zichtbaar in Kloptie: Hoe de zoektocht naar Nederlandse grondstoffen verloopt voor GIJS producten en in het bijzonder bij deze ragout, hoe het bedrijf van fam. Karsten (Bicro) werkt, waarom hij zo lekker is? En bovenal, hoe consumenten op dit product reageren!
En misschien ook wel interessant: wat we hebben gedaan met de reakties op foodlog vorig jaar.
Dick/Wouter, laten jullie me even weten hoe we onze weg kunnen vinden op de website?