Vertegenwoordigers en andere zakelijke veelreizers worden gesignaleerd met witte zakjes als ze hun bedrijfskantines verlaten. Daar zit een broodje in, dat minder kost dan het broodje bal met een Cola en Nuts bij de pomp.
Huismerken winnen winnen terrein. De discounters Aldi, Lidl en Colruyt groeien, terwijl Lidl moet
Wat zien de lezers van foodlog onderweg, in de super en bij hun vrienden en buren voor ander gedrag?
Zien we ook een andere ethiek, of is het onzin te denken dat goedkopere etenswarenverkopers daar minder aan zouden doen dan duurdere?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ongeacht welke conclusie van deze discussie dan ook (als 'we' überhaupt tot een conclusie kunnen komen), denk ik dat het streven zou moeten zijn dat uiteindelijk alles grootschaliger (dus goedkoper), duurzamer, eerlijker én gezond(er) wordt.
Ik merk inderdaad dat mensen bij alles wat ze doen de afgelopen tijd elk prijskaartje 3 keer vergelijken met die van het produkt dat er naast ligt. Misschien moeten wij de mensen om ons heen vertellen dat als we wat bewuster boodschappen doen met zijn allen, we naast de kredietcrisis niet ook een algehele voedselcrisis krijgen.
Pjotr, het hangt er van de producten af. Wij hebben de test nu 2x keer gedaan en hebben de indruk zo'n derde goedkoper uit te zijn bij Lidl dan bj AH.
We doen dus kennelijk andere boodschappen dan die in die mandjes. Maar neem nou de Dulano-ham: beter dan AH en 2,4x goedkoper.
De winkelwagentjes van de Telegraaf
"terwijl ik voor mijn gevoel meer uitgeef"
moet zijn: terwijl ik voor mijn gevoel meer aanschaf