Eten en kopen we anders door de crisis? Volgens The Guardian gaan Engelsen minder naar restaurants en eten we des te meer fastfood en goedkope kip uit het vuistje. Kentucky Fried Chicken zou maar liefst 9000 nieuwe banen hebben in 300 nieuwe vestigingen. Subway, ook zo'n plek om snel te eten, opent op 600 nieuwe plekken en is goed voor 7000 nieuwe banen. McDonald's met wie het een tijdje niet zo goed ging heeft 4000 nieuwe mensen nodig. Crisis zorgt dus voor superomzetten bij de snelle hap.

Vertegenwoordigers en andere zakelijke veelreizers worden gesignaleerd met witte zakjes als ze hun bedrijfskantines verlaten. Daar zit een broodje in, dat minder kost dan het broodje bal met een Cola en Nuts bij de pomp.

Huismerken winnen winnen terrein. De discounters Aldi, Lidl en Colruyt groeien, terwijl Lidl moettoegeven dat het bedrijf bepaald personeelsonvriendelijk is geweest.

Wat zien de lezers van foodlog onderweg, in de super en bij hun vrienden en buren voor ander gedrag?

Zien we ook een andere ethiek, of is het onzin te denken dat goedkopere etenswarenverkopers daar minder aan zouden doen dan duurdere?


Dit artikel afdrukken