Vertegenwoordigers en andere zakelijke veelreizers worden gesignaleerd met witte zakjes als ze hun bedrijfskantines verlaten. Daar zit een broodje in, dat minder kost dan het broodje bal met een Cola en Nuts bij de pomp.
Huismerken winnen winnen terrein. De discounters Aldi, Lidl en Colruyt groeien, terwijl Lidl moet
Wat zien de lezers van foodlog onderweg, in de super en bij hun vrienden en buren voor ander gedrag?
Zien we ook een andere ethiek, of is het onzin te denken dat goedkopere etenswarenverkopers daar minder aan zouden doen dan duurdere?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik zie opeens veel meer aanbiedingen voor onbeperkt eten op straat. Goedkope vreetholen grijpen de crisis aan om daarop in te haken. Maar dure ook: hier in Den Haag heeft Restaurant Seinpost (*) een crisismenu voor 56 euro ofzo.
Als je het nou zou beperken, zou het dan nog goedkoper kunnen? Dat niemand op zo'n idee komt ;-)
De discounters zijn in ieder geval een eerlijke handel voor de consument.
Naar de boeren en telers toe weet ik niet of de discounters oneerlijker zijn dan een AH. AH heeft namelijk erg veel macht en kan kleine producenten kapot maken (zie flevosap ...).
Doen de discounters dan alleen zaken met heel grote partijen en AH met een collectie kleintjes die ze van zich afhankelijk maken?
Wie zijn 'we'?
Voor wie is de thuissituatie zodanig negatief veranderd dat zijn huishouden er op aangepast moet worden?
Volgens mij is er voor mensen met een baan niets veranderd. In mijn portemonnee is opeens meer geld over, terwijl ik voor mijn gevoel meer uitgeef. Daaruit trek ik de voorzichtige conclusie dat voor de werkende mens het leven goedkoper is geworden.
Zijn Aldi en Lidl écht zoveel goedkoper? Waar kan ik een vergelijking vinden met de 'gewone' supermarkten?