Als dit een nieuwe trend is dan ligt er nog veel werk voor de boeg komend jaar ;-)
Het aantal ondervraagden dat bij bijzondere gelegenheden graag kookt daalt. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox. In 2004 kookte nog 68% met plezier bij bijzondere gelegenheden. Dit jaar is dat nog maar 57%. Twee jaar geleden zei nog 35% lol te hebben in koken in het algemeen. In 2006 is dat gedaald tot 29%.
Volgens Trendbox-directeur Ruurd Hielkema heeft dat te maken met
de gemakstrend. Mensen hebben een groot gebrek aan tijd. Daarnaast is het gebruikelijker om uit eten te gaan, ook doordeweeks, meent Hielkema
Inkopers van supermarkten laten zich volgens Hielkema inspireren door die trend. Ze bedelven consumenten onder reclame voor exclusieve kerstgerechten waar een flinke winstmarge op zit.
bron: Brabants Dagblad
Dit artikel afdrukken
Het aantal ondervraagden dat bij bijzondere gelegenheden graag kookt daalt. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox. In 2004 kookte nog 68% met plezier bij bijzondere gelegenheden. Dit jaar is dat nog maar 57%. Twee jaar geleden zei nog 35% lol te hebben in koken in het algemeen. In 2006 is dat gedaald tot 29%.
Volgens Trendbox-directeur Ruurd Hielkema heeft dat te maken met
de gemakstrend. Mensen hebben een groot gebrek aan tijd. Daarnaast is het gebruikelijker om uit eten te gaan, ook doordeweeks, meent Hielkema
Inkopers van supermarkten laten zich volgens Hielkema inspireren door die trend. Ze bedelven consumenten onder reclame voor exclusieve kerstgerechten waar een flinke winstmarge op zit.
bron: Brabants Dagblad
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Exclusief? Hij bedoelt K&K. Ach, het is ook maar of je van links of van rechts kijkt ;-)
Bizar dat er onwaarschijnlijk veel mensen in Nederland wonen die een keuken van +15K laten installeren. En vervolgens kant-en-klaar-maaltijden kopen...
Een bekend fenomeen Jacobus. "Keeping up with the Jonesses" De keukenboulevards hoor je hier niet over klagen ;-)
Wij Friezen weten er "It eag wol ek wat" op te zeggen. Vrij vertaald wordt dat "Het oog wil ook wat"...
Goedemorgen,
De geschiedenis herhaalt zich op velerlei fronten, zo lijkt het.
De geschiedenis leert ons dat een hoogtepunt van een hausse gepaard gaat met enorm veel media-aandacht. Daarna treedt er een verval op. Hoeveel kookprogramma's zijn er niet? Dan hebben we het nog niet eens gehad over het aantal kookboeken die de laatste jaren zijn uitgegeven.
Dit artikel verbaast met niets. Wat me wel verbaast zijn de parallellen met de wereld van het beleggen. Maar ja, hoe verging het Ajax toen ze de Europacup hadden gewonnen en de merchandising en alle media-aandacht een hoogtepunt bereikte?. Ze hebben heel wat trainers versleten.
Koken, voetballen en beleggen gaat schijnbaar goed samen;-)
Ailko, er was volgens mij toch genoeg werk aan de winkel. Dit kan er toch ook nog wel bij. Toch?
Groet,
Arnoud