Het Duitse internetbedrijf Rocket Internet, moeder van onder andere Zalando, lanceert een nieuwe internetstart-up: ShopWings. Rocket Internet was tot nu toe vooral bekend van zijn investeringen in internetbedrijven als foodpanda, waarmee het schakelt tussen restaurants en hongerige (of gemakzuchtige) consumenten, en uiteraard Zalando. Via ShopWings mikt het bedrijf nu op de markt van de snelle boodschappendiensten.
Instacart de pas afsnijden
ShopWings is een kopie van het succesvolle Amerikaanse Instacart. Rocket Internet hoopt met een snelle uitrol over Europa een toekomstige grote oversteek van Instacart voor te zijn. Het bedrijf deelt duidelijk de visie van de Boston Consulting Group, die de online boodschappenmarkt een gouden toekomst voorspelt. Volgens BCG gaat de wereldwijde onlinemarkt in 2018 een omzet van $100 miljard bereiken, tegen $ 36 miljard in 2013.
Lokale supermarkten
Klanten van ShopWings kunnen hun dagelijkse boodschappen doen bij lokale retailers, waaronder ook bijvoorbeeld supermarktketens als Lidl. ShopWings laat zien welke winkels en welk aanbod beschikbaar zijn, en belooft de boodschappen binnen twee uur thuis te bezorgen. Na de eerste start in München wil ShopWings ook andere steden, en daarna andere Europese landen gaan veroveren.
Fllorian Jaeger, mede-oprichter van Shopwings, twijfelt er niet aan dat het nieuwe boodschappenconcept past bij de moderne consument. "Wij zien dat mensen het druk hebben en drukke mensen zoeken naar moderne oplossingen, waarmee ze tijd besparen. Shopwings neemt het gedoe rond het doen van boodschappen weg met een innovatief alternatief”, zegt hij op De Levensmiddelenkrant. Hij wijst er fijntjes op dat 'Duitsers gemiddeld twee jaar van hun leven doorbrengen in een supermarkt'. "Voor ons is het daarom vanzelfsprekend dat online in de komende jaren zal groeien, waardoor mensen veel tijd besparen voor de echt belangrijke zaken.”
Fotocredits: www.shopwings.de
Dit artikel afdrukken
Instacart de pas afsnijden
ShopWings is een kopie van het succesvolle Amerikaanse Instacart. Rocket Internet hoopt met een snelle uitrol over Europa een toekomstige grote oversteek van Instacart voor te zijn. Het bedrijf deelt duidelijk de visie van de Boston Consulting Group, die de online boodschappenmarkt een gouden toekomst voorspelt. Volgens BCG gaat de wereldwijde onlinemarkt in 2018 een omzet van $100 miljard bereiken, tegen $ 36 miljard in 2013.
Lokale supermarkten
Klanten van ShopWings kunnen hun dagelijkse boodschappen doen bij lokale retailers, waaronder ook bijvoorbeeld supermarktketens als Lidl. ShopWings laat zien welke winkels en welk aanbod beschikbaar zijn, en belooft de boodschappen binnen twee uur thuis te bezorgen. Na de eerste start in München wil ShopWings ook andere steden, en daarna andere Europese landen gaan veroveren.
Fllorian Jaeger, mede-oprichter van Shopwings, twijfelt er niet aan dat het nieuwe boodschappenconcept past bij de moderne consument. "Wij zien dat mensen het druk hebben en drukke mensen zoeken naar moderne oplossingen, waarmee ze tijd besparen. Shopwings neemt het gedoe rond het doen van boodschappen weg met een innovatief alternatief”, zegt hij op De Levensmiddelenkrant. Hij wijst er fijntjes op dat 'Duitsers gemiddeld twee jaar van hun leven doorbrengen in een supermarkt'. "Voor ons is het daarom vanzelfsprekend dat online in de komende jaren zal groeien, waardoor mensen veel tijd besparen voor de echt belangrijke zaken.”
Fotocredits: www.shopwings.de
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ach, waarschijnlijk het zal wel zo gaan dat ze de krenten uit de pap halen, dus alleen in de grote steden met voldoende inwoners cq. consumenten deze dienst aanbieden om de bestelde boodschappen binnen 2 uur te bezorgen. Ben wel benieuwd hoeveel lokale retailers ze in hun assortiment willen opnemen. De Lidl is een goede keus schat ik zo in. Verder denk ik dat een aantal andere elementen bij het halen van boodschappen ook een rol spelen die je niet moet onderschatten. De sociale contacten (praatje met andere mensen in de winkel of het personeel), beweging (even op de fiets of te voet boodschappen gaan doen) zelf je producten uitkiezen (op houdbaarheid en versheid). De bezorgfee van bijna 5 euro voor een bestelling van minimaal 20 euro zijn toch extra kosten. In tijd van bezuinigen voor de gemiddelde burger, denk ik dat het niet zo'n vaart zal gaan lopen. Boodschappen doen kan ook ontspanning geven in plaats van "gedoe" en sommige mensen maken er een sport van om juist het goedkoopste product te scoren in plaats van een duurdere A-merk. Of zullen ze het gehele assortiment van al die retailers opnemen in ShopWings?