Ik snpa er niks meer van: worst dient toch bij voorkeur de honger te stillen?
Vleeswarenbedrijf Zwanenberg komt binnen enkele weken met een revolutionair worstje op de markt: een worst die hongerstillend werkt. Het product komt in de supermarkt te liggen onder de merknaam Beat It.
Dat bevestigt concept-manager Gerrit Wildeboer tegen Meatandmeal.nl.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het worstje op de Foodweek zou worden geïntroduceerd. Het product is echter nog niet uitontwikkeld waardoor de introductie een paar weken is vertraagd. Eiwitten
Het geheim van het worstje is dat het veel eiwitten, weinig vet en weinig koolhydraten bevat. Een van de vezels die wordt gebruikt is biotine. Meer over de ingrediënten wil Zwanenberg niet kwijt. 'Uit concurrentieoverwegingen.'
Energieworst
Naast het hongerstillende worstje, introduceert Zwanenberg ook een energie-worstje met de naam B-Strong. Dit worstje bevat net als het drankje Red Bull de stof Taurine. B-strong is vooral voor de out-of-homemarkt zoals tankstations, fitnesscentra en sportkantines bedoeld. Beat It komt ook in de supermarkten te liggen.
bron:Meat&Meal
Dit artikel afdrukken
Vleeswarenbedrijf Zwanenberg komt binnen enkele weken met een revolutionair worstje op de markt: een worst die hongerstillend werkt. Het product komt in de supermarkt te liggen onder de merknaam Beat It.
Dat bevestigt concept-manager Gerrit Wildeboer tegen Meatandmeal.nl.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het worstje op de Foodweek zou worden geïntroduceerd. Het product is echter nog niet uitontwikkeld waardoor de introductie een paar weken is vertraagd. Eiwitten
Het geheim van het worstje is dat het veel eiwitten, weinig vet en weinig koolhydraten bevat. Een van de vezels die wordt gebruikt is biotine. Meer over de ingrediënten wil Zwanenberg niet kwijt. 'Uit concurrentieoverwegingen.'
Energieworst
Naast het hongerstillende worstje, introduceert Zwanenberg ook een energie-worstje met de naam B-Strong. Dit worstje bevat net als het drankje Red Bull de stof Taurine. B-strong is vooral voor de out-of-homemarkt zoals tankstations, fitnesscentra en sportkantines bedoeld. Beat It komt ook in de supermarkten te liggen.
bron:Meat&Meal
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Wouter, Bram L. ge/misbruikt het aloude syllogisme. Soja-olie is gezond, Mijn patat is gebakken in soja-olie en dus is mijn patat gezond.
Paprikachips zijn nu nog niet gezond, maar straks wel. Als we het maar hard genoeg blijven roepen. Gezonde worst, gezonde frites, gezonde snoep, gezonde cola. Zelfs de mensen die denken dat ze gek zijn geworden, gaan er op een goed moment in geloven. Zo werkt taal.
@Dick, Denken de mensen nu: 'deze pizza is gezond' of 'deze pizza is gezonder/minder ongezond dan normale pizza'. Dat is een groot verschil. Als het eerste het geval is, heeft de mensheid een probleem, maar ik geloof daar niet zo in. De mensen die paprikachips als groente zien zijn toch ook geen meerderheid. Toch?
Bram Ladage gelooft er, zoals bekend, wel in:
"Ons 'patatje gezond'. De patat van Bram Ladage wordt gebakken in zuiver vloeibare plantaardige soja-olie. Deze bevat veel enkel- en meervoudige onverzadigde vetten, die helpen om het cholesterolgehalte laag te houden. Een gezonde manier van patat bakken dus."
In het licht van deze discussie: wetenschappers vinden de gezonde pizza uit. Het geheim: antioxidanten. In Nederland liggen die nu juist weer onder vuur: een teveel zou niet goed zijn vlgs Frans Kok.
Crtici verwachten bovendien dat mensen compensatiegedrag gaan vertonen: als de pizza gezond is, kunnen er meer ongezonde toppings op. Prachtige en knappe marketingstrategie, zou ik zeggen.
Zoals ik net al zei: gezond is zichzelf niet meer. Bravo voor al die goedbedoelde maar levensgevaarlijke gezondheidslabels.
Ik vind eetlustremmend eten best een aardige ontwikkeling. En misschien leidt het wel tot meer gezondheid. Als ouders eetlustremmende chips aan hun kinderen geven, worden ze minder snel te dik. En zodra de remmer is uitgewerkt, zetten ze het avondeten op tafel.
Ook voor vrachtwagenchauffeurs (en hun bazen) ligt hier wellicht een uitkomst. Een 500 kilometerbal bijvoorbeeld: een gehaktbal waardoor je uren vrij van trek bent.
Het is dus nu alle dagen feest: iedere dag wordt er in iedere branche en door ieder bedrijf daarin een gezond product geintroduceerd, cq. met de suggestie van gezond.
Inderdaad, voor het overgrote deel van de consumenten wordt het leven heel onoverzichtelijk. Alleen hebben ze dat niet door. En praat ze maar eens uit het hoofd dat 'gezond' zichzelf allang niet meer is.