![image](/images/uploads/matzes.jpg)
Datzelfde Hollandia haakte wel in op het joodse en christelijke karakter van Pasen. Tot afgelopen woensdag werd de verkoop via internet overgenomen door WIZO, 'een internationale vrijwilligersorganisatie, gevormd door joodse vrouwen, met als hoogste prioriteit het welzijn van de zwakkeren in de Israelische samenleving, met name kinderen en vrouwen.' Deze verzorgde de distributie en mocht de winst houden. Volgens Hollandia met succes. De speciale grote ronde matzes voor Pesach, gemaakt onder toezicht van het opperrabbinaat, in 2,5 kilodoos van 80 matzes, zijn inmiddels niet meer leverbaar, want uitverkocht.
Hollandia schreeuwde deze actie niet van de daken, er werden geeneens bn'ers bij ingeschakeld, zodat op een aardige manier de aandacht op hun handel wordt gericht. Het meest sympathieke van deze actie vind ik dat Hollandia zich nog onderdeel van de traditie toont en dat voor dit merk Pasen meer is dan platte symbolen. De crackers zijn ook nog eens ongezouten, dus het bedrijf is 100% MVO.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Precies!
Geproduceerd uit volkoren tarwekorrel: kiem en zemelen, en (drink)water. Meer niet. Is dus gezond.
Kijk maar eens wat er allemaal in een paasbrood zit aan E's, maïszetmeel, lupine, sojabloempoedersuiker, glucose-fructosestroop en verkeerde vetten.
Nou maar hopen dat we veel Joodse lezers hebben, cq. niet-Joden die een matze kunnen waarderen, cq. weten wat dat is!
Want laten we wel wezen: het is een van de betere crackers, alleen schijnt iedereen dat vergeten te zijn.