Wouter Klootwijk maakte (eer)gisteren verssapverkopers en eierklein- en groothandelaren uit voor taaldieven. Ze stelen de relatie tussen fantasie en feit.
Een achterhoedegevecht? Het lijkt erop dat Grolsch alleen nog heil ziet in het verkopen van de verpakking. Vanmorgen kwam Paul van Veenendaal op marketingfacts.nl met de nieuwste abri-campagne van Grolsch in samenwerking met JC Decaux, dé beheerder van bushokjesreclame in ons land.
Zal best een goed flesje wezen, maar wat is nu het bijzondere van Grolsch? Of is het alleen de verpakking? Kom op zeg.
Dit artikel afdrukken
Een achterhoedegevecht? Het lijkt erop dat Grolsch alleen nog heil ziet in het verkopen van de verpakking. Vanmorgen kwam Paul van Veenendaal op marketingfacts.nl met de nieuwste abri-campagne van Grolsch in samenwerking met JC Decaux, dé beheerder van bushokjesreclame in ons land.
Zal best een goed flesje wezen, maar wat is nu het bijzondere van Grolsch? Of is het alleen de verpakking? Kom op zeg.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
"Het oog wil ook wat" zei men vroeger altijd.
In een restaurant stel je het ook op prijs als de gerechten mooi worden opgediend. Het smaakt dan beter.
Ik moet er niet aan denken dat de gerechten op je bord er uit zouden zien zoals ze net in je maag te recht komen.
Een harinkje eten met uizicht op de hoogovens lijkt me ook qua smaak niet inspirerend.
De nieuwe fles is geen eerbetoon aan de bestaande Grolsch-drinkers, denk ik. Wil je overleven, dan moet je toch steeds weer nieuwe bierdrinkers aan je weten te binden. Dat doe je met de smaak, maar daarvoor moeten ze wel eerst die fles uit de schappen gepakt hebben. En de moderne consument heeft kennelijk een voorkeur voor een moderne, frisgroene fles.
Ik drink wijn graag uit een goed glas ;-)
Het gaat me niet om smaakverbetering. Dat doe je niet. Bier is bier, zoals Cola Cola is. Grolsch is Grolsch. Het gaat me om de smaak van Grolsch zelf. Die is net zo gegeven als de opkomts van de zon iedere ochtend. Als ik het (nog) niet drink, weet ik alleen niet hoe die eruit ziet/smaakt. Macht der gewoonte.
Die koelkast is non-informatief. Alleen de Consumentenbond test de smaken van de verschillende bieren onderling nog wel eens ;-)
Dick het gaat niet om jou maar om de massa. Een mooie verpakking helpt meer dan een betere smaak. Maar wat is er mis met hip? Ik drink lekkere wijn graag uit een mooi glas.
Ah, bier is dus bier, maar ieder bier is zichzelf (smaakt anders). Toch gaat het alleen om de verpakking. Marktaandeel vasthouden of uitbreiden kan alleen door het 'hip' of 'hipper' te maken. Tenminste dat begrijp ik uit jullie reacties.
Toch snap ik het niet: Grolsch heeft een andere smaak dan Brand of Bavaria - los van het feit of je fan bent van Normaal of niet. Christoffelbier van de laatste echte meneer Brand smaakt veel geprononceerder en daarom wordt het verkocht. Grolsch en andere massabieren koop je dus om het imago. Als dat zo is, dan doet de smaak er toch niet meer toe?
Maar als je opeens de smaak bijstelt verlies je kennelijk toch klanten.
Waar gaat het dan om? Maw, om welke reden moet ik nou vlgs deze campagne Grolsch kopen ipv een ander merk?
Het enige antwoord dat ik hier lees is: omdat het niets uitmaakt, maar wel hipper is. Gek, toch?