Dat zijn ontwikkelingen die durf en realistisch ondernemerschap uitstralen. Prima!
Plus supermarkten willen volgend jaar snackgroente en snackfruit bij de kassa leggen. Als impulsproduct moet het klanten aanzetten tot een gezonder consumptiepatroon. De snackgroenten zijn voorzien van het Ik Kies Bewust-logo. Dat meldde commercieel directeur De Korte bij de presentatie van de resultaten van het Ik Kies Bewust-logo in de Plus supermarkt in Putten.
De kleine groente en fruit zal niet het snoep en de sigaretten bij de kassa vervangen, maar komt daar als extra te liggen. De Korte is bang dat klanten anders een andere supermarkt kiezen.
bron:Trouw met dank aan agriholland
Dit artikel afdrukken
Plus supermarkten willen volgend jaar snackgroente en snackfruit bij de kassa leggen. Als impulsproduct moet het klanten aanzetten tot een gezonder consumptiepatroon. De snackgroenten zijn voorzien van het Ik Kies Bewust-logo. Dat meldde commercieel directeur De Korte bij de presentatie van de resultaten van het Ik Kies Bewust-logo in de Plus supermarkt in Putten.
De kleine groente en fruit zal niet het snoep en de sigaretten bij de kassa vervangen, maar komt daar als extra te liggen. De Korte is bang dat klanten anders een andere supermarkt kiezen.
bron:Trouw met dank aan agriholland
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
De kleine groente en fruit zal niet het snoep en de sigaretten bij de kassa vervangen, maar komt daar als extra te liggen. De Korte is bang dat klanten anders een andere supermarkt kiezen.
Het is realistisch ondernemerschap, maar waarom is dit durf? Volgens onderzoek zorgt suikerhoudend snoep bij de kassa voor veel ongezondheid. Durf zou zijn om dat weg te halen en een visie te communiceren dat Plus gezondheid hoog in het vaandel heeft staan. Maar het is natuurlijk een prachtig experiment.
Binnenkort komt Frank Fol naar Nederland. De Belgische groentenkok. Zijn stelling: ga niet verbieden, maar biedt het andere aan. Laat mensen zelf kiezen en zorg dat het lekker is.
Ik vind dat uiterst verfrissend. Verboden zijn makkelijk en psychologisch fout. Verboden vruchten zijn het lekkerst.
Door "slechte" producten niet op een impuls-plaats aan te bieden verbied je het niet, maar voorkom je alleen maar de impulsaankoop. De supermarkt kan door de aankooproute anders te orkestreren een veel grotere rol spelen in de gezondheidsbevordering.
Patatzaken proberen het wel om gezondere producten aan te bieden, maar die lopen nooit goed.
@ Wouter, even een newsflash. Er is recentelijk besloten dat de fastfoodketen Burger King ook gebakken appel-welliswaar in de vorm van patat- gaat aanbieden. Toegegeven het is geen patatzaak, maar toch..... Zeg dus niet dat dit niet gebeurt. Ze moeten wel mee. immers de maatschappelijke druk wordt zo groot dat ze het bijna niet meer voor zichzelf kunnen verantwoorden om dat 'foute' spul te verkopen cq te eten.
Dat werkt volgens mij tweeledig: van de aanbieder naar de verkoper en omgekeerd.
(En dan bedoel ik dus die bevolkingsgroep die hier meer dan drie keer per week gebruik van maakt.)
Afgelopen vrijdag geproefd bij vrienden van ons: droog gebakken chips van groenten (van de Bijenkorf, transparante zak). Heerlijk. M.n. de rode kool.
En dan de kleuren! Omzetpotentieel is giga. Kom eens met goeie, innovatieve producten. Net als Fol trouwens. Ik heb zijn légumaises geproefd. Het maakt de belofte van groenten waar: ze hebben veel meer smaakvariatie dan vlees. Idem vwb zoetwaren.