Raymond Gianotten, directeur van de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen, laat weten dat frisdrankproducenten middelbare scholieren willen helpen bij het maken van een gezondere en bewustere keuze. "We verkopen graag onze drankjes, maar we nemen ook graag onze verantwoordelijkheid", aldus Gianotten in het NOS Radio 1 Journaal. Gianotten denkt dat frisdrankproducenten zichzelf niet in de vingers snijden. "We zijn een innovatieve branche met veel variatie in het aanbod."
Raymond Gianotten, directeur van de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen, laat weten dat frisdrankproducenten middelbare scholieren willen helpen bij het maken van een gezondere en bewustere keuze. "We verkopen graag onze drankjes, maar we nemen ook graag onze verantwoordelijkheid", aldus Gianotten in het NOS Radio 1 Journaal. Gianotten denkt dat frisdrankproducenten zichzelf niet in de vingers snijden. "We zijn een innovatieve branche met veel variatie in het aanbod."
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als begeleiding van de van thuis meegebrachte boterhammen konden we in mijn middelbare school periode alleen maar een halfje melk of een halfje karnemelk kopen. Iedereen was tevreden met zijn BMI.
De maatregel om te stoppen met de frisdrankverkoop op middelbare scholen blijkt voort te bouwen op de in 2006 doorgevoerde afspraak van de UNESDA, de koepel van Europese frisdrankproducenten om op lagere scholen geen fris meer te verkopen, meldt Beverage Daily. De Europa-brede maatregel zal circa 40 miljoen jongeren op 50.000 middelbare scholen in Europa treffen.