Het Schotse publiek kon niet met de vriendelijke en attente robot overweg. Hij schrok kopers af en kon ze daarom niet helpen. Fabio verstond klanten bovendien niet goed door omgevingsgeluid. Klanten die zijn hulp wel aandurfden, vonden zijn antwoorden te vaag. En dan was er nog een euvel: de Pepper-robot kon door zijn beperkte bewegelijkheid bezoekers niet efficiënt de weg wijzen.
Fabio proefmonsters laten uitdelen was ook geen succes, medewerkers deden dat beter en sneller.
Fabio toonde zich aangeslagen na zijn ontslag: "Zijn jullie boos?"
Thanks for watching everyone! We miss Fabio greatly! #SixRobotsAndUs pic.twitter.com/Zhsu6Qk8Dc
— Margiotta Food&Wine (@MargiottaLtd) 28 december 2017
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Weg met Fabio, en dat is maar goed ook!
Communiceren doe je met een mensen, soms ook met dieren.
Zolang er nog sprake is van overproductie, overconsumptie en een groot deel van de bevolking geen werk heeft, of fulltime binnen gevangen zit tussen computers en auto, heb ik iets tegen robots en vele vormen van automatisering die slechts tot doel hebben om met minder mensen meer te produceren.
Een toepassing die me wel wat lijkt.
Alle prijskaartje worden al digitaal bijgewerkt. Maak een app die een productsignaal oppikt; toets in 'plofkip' ; er verschijn naar keuze een genderneutraal persoon of hooggehakte dame op de scherm; die vriendelijk aangeeft het/haar te volgen en stopt bij 'bestemming plofkip' bereikt.
Maak die robot virtueel op je dumbophone en sjok er braaf achteraan.
Supermarkten worden klantonvriendelijk groot. Ik erger me dood aan het gezoek. Voor enkele producten wordt je gedwongen de hele koophangar door te sjouwen.
Joep, zodar ik iets lees dat er weer mooie machines uitgevonden zijn om mensen 'werk uit handen te nemen zodat het makkelijker voor ze wordt' zeg ik altijd: hup, daar gaan weer een hoop banen want de machines doen het wel. En dan komen die mensen in de bijstand terecht, worden ze met een papierknijper en plastic zak de straat op gestuurd, krijgen er niks extra's voor betaald, maar het is werk, dus meld het CBS dat er weer minder werklozen zijn...........
En spullen in mijn super vinden kan ik heel goed, ze zijn niet meer zoals jaren terug dat ze om het half jaar ineens alles op een andere plek gingen zetten, de indeling ken je op het laatst wel en dan weet je wel een keer waar je je spullen kan vinden. En met een beetje logisch nadenken kun je andere producten die je normaal nooit koopt ook wel vinden, het staat vaak bij de producten in diezelfde groep
#3 Astrid,
Niet meer zoals jaren terug dat ze ineens alles op een andere plek gaan zetten? Mijn ervaring is wat dat betreft wel iets anders. Als ik nu iets niet, of niet meer, kan vinden vraag ik het aan het personeel.
Maar op een robot zit ik echt niet te wachten, want dat gaat inderdaad weer ten koste van werkplekken. Al moet die natuurlijk wel geprogrammeerd worden en op de hoogte zijn & blijven van nieuwe/verwijderde/van plek veranderde artikelen.
Dan zullen onze ervaringen idd anders zijn Sytske, want ik heb al enkele jaren niet meer meegemaakt dat 1 van de supers waar ik altijd kom de boel ineens omgegooid hebben, behalve de AH die bijna 2 weken dicht is geweest toen ze compleet gingen verbouwen met hele nieuwe scahppen, vloeren enz, maar zelfs ook toen stond alles op vrijwel dezelfde plek als eerst.