Wie heeft het gezien en wil reageren?
Het KRO-programma Profiel staat woensdagavond in het teken van De smaak van Nederland. Nog nooit is onze voeding zo hi-tech geweest. Maar de klant van 2008 wil meer, aldus de trailer voor het programma.
In onze moderne tijd moet voeding niet alleen altijd en overal beschikbaar zijn maar ook nog lekker, goedkoop, makkelijk te bereiden en duurzaam. Eigenlijk wil de consument alles, stelt Profiel.
In de uitzending van vanavond schetst KRO Profiel de veeleisende smaak van de Nederlandse consument. Aan het woord komen onder meer trendwatcher Anneke Ammerlaan, Paul Bringmann, directeur van de succesvolle keten La Place, hoogleraar smaak Gerrit Smit van de Universiteit Wageningen en de Apeldoornse restaurateur Peter Klosse van toprestaurant De Echoput.
bron: Distrifood
Dit artikel afdrukken
Het KRO-programma Profiel staat woensdagavond in het teken van De smaak van Nederland. Nog nooit is onze voeding zo hi-tech geweest. Maar de klant van 2008 wil meer, aldus de trailer voor het programma.
In onze moderne tijd moet voeding niet alleen altijd en overal beschikbaar zijn maar ook nog lekker, goedkoop, makkelijk te bereiden en duurzaam. Eigenlijk wil de consument alles, stelt Profiel.
In de uitzending van vanavond schetst KRO Profiel de veeleisende smaak van de Nederlandse consument. Aan het woord komen onder meer trendwatcher Anneke Ammerlaan, Paul Bringmann, directeur van de succesvolle keten La Place, hoogleraar smaak Gerrit Smit van de Universiteit Wageningen en de Apeldoornse restaurateur Peter Klosse van toprestaurant De Echoput.
bron: Distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik lees net Marjoleine de Vos over deze uitzending: ze is er niet erg mee in haar sas.
Ik bedoelde de gemiddelde bezoeker van foodlog.
En het was niet echt als sneer bedoeld hoor.
't Was een constatering met een glimlach.
Ik vond mevrouw Ammerlaan ook hilarisch. Zoals ze die ene truffelaardappel in d'r rieten tasje deed en verder liep. Of was het nou dat ene knolletje topinamboer?
In ieder geval geen tomaat! Want die eet ze niet in de winter.
Precies Hans, aanbod schept vraag. Het is niet andersom. Trendwatchers watchen niet, maar vertellen de profetie die bedrijven waar maken door het te doen. Het is net zoiets als een auto-ontwerper die voorspelt hoe de nieuwe auto die hij net getekend heeft eruit zal gaan zien op de weg.
De uitzending was toch wel weer een illustratie dat trends gaan over media-uitingen, niet over wat mensen doen. Die zijn wel verbonden, maar vooral via wishful thinking van zelf-verklaarde trendwatchers, corporate voorlichters, bijzonder hoogleraren en journalisten.
Natuurlijk is er wel groei in die leuke, geweldige specialties, of is zelfs straks alles in de supermarket omgelabeld, volgestickerd met keurmerken met de 5Gs, maar is het publiek dan veranderd? Weten die dan meer, willen ze iets anders?
Kou? Ik stoorde me aan zoveel oppervlakkig gekwetter.