![image](/images/uploads/slaapzak-ten-have.jpg)
De door Wakker Dier veroorzaakte ballenkwestie zorgt voor een stroom aan puinhopen en ongewenste situaties. Dat voorspelden we hier en het gebeurde.
Weer zo'n voorbeeldje. Twee weken geleden moest Annechien ten Have, opperhoofd belangenbehartiging van de Nederlandse varkenshouders, letterlijk op de stoep gaan liggen bij Albert Heijn. Om de kooltjes uit het vuur te halen voor die absurde, domme en de belangen van het kleine varkentje schadende verdoofde castratie. Voor wie het nog niet wist: castratie hoeft helemaal niet. Het was zelfs al lang praktijk dat ongecastreerde beren met een lager geslacht gewicht gewoon verkocht worden als 'gangbaar' en dus 'gecastreerd'. Wisten de Wakkere Dieren veel. Die wilden gewoon lekker reuring.
Ten Have, gelukkig een vrouw met ballen, haalde de kooltjes uit het vuur. Het CBL, de belangenorganisatie van de Nederlandse supers, wil dankzij haar slaapzakactie nu gelukkig meehelpen om de door Wakker Dier afgedwongen castratie voor te financieren. Dat wilden ze niet, ook al hadden ze ooit aangegeven aan Wakker Dier dat ze wel mee wilden doen. Hoe, zeiden ze er niet bij. Wijselijk, want loze woorden geven ruimte. Ten Have was nodig om het helder te krijgen. Alweer zo'n consequentie van het broddelwerk van Wakker Dier. Een telefoontje, mailtje of briefje waren niet genoeg. Tien ook niet.
Ze moest er nota bene een actievoerdersslaapzak voor van zolder halen. De omgekeerde wereld, want ze was nou juist meer genegen naar stoppen met castreren. Het licht daarvoor gloorde en zou in plaats van meer-, voor minderkosten kunnen zorgen.
Hoeveel langer laat het publiek zich besodemieteren door de absurditeiten van Wakker Dier? In het hele naspel houden ze lekker hun mond. Ze weten van de prins geen kwaad en houden zich gedeisd. Geen mens die meer weet hoe het allemaal begon en dat een verkeerd gekozen pad niet meer kon worden verlaten, met dank aan WD.
Ze bereiden de volgende actie voor. Let maar op: 1-dagskuikens mogen straks niet meer gedood worden, want je gooit je baby toch ook niet in de shredder. Helaas, dat kan niet anders of we moeten stoppen met het eten van eieren. Wakker Dier woekert voort.
Annechien heeft haar slaapzak al gestoomd en wel klaarliggen voor de baas van de Nederlandse legkippensector.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Beste Dick,
Enige goede en stugge strijder tegen het grote castratieonrecht, Ziener en Man van de grote (en enige) visie. Ik heb weer een nieuw paradepaardje voor Je: nu is het weer de reclamewereld die Wakker Dier een unieke reclameprijs geeft: http://www.marketingtribune.nl/nieuws/Wakker-Dier-krijgt-bronzen-Effie-zonder-hulp-bureau-32180/ vanwege de castratiecampagne! Wakker Dier is de eerste en enige actieorganisatie ooit die een effie wint en ook nog eens zonder reclamebureau. En je hoeft me niet te vertellen hoe dom je dat vindt want dat raad ik al wel hoor. Ze snappen er weer niets van natuurlijk en waarom wil toch niemand naar Jou luisteren! Een effie krijg je voor succesvol en effectief campagne voeren, NOU JA! Blijf vooral op eenzame hoogte strijden tegen deze onwetendheid! Ga zo door, en blijf organisaties en mensen woorden in de mond leggen die ze niet hebben gezegd, om complexe materie lekker simpel te maken! Roepende vanaf de zijlijn krijg Jij zoveel voor elkaar kreeg.
Ha bewonderend Wakker Dierenmeisje, wat kreeg WD dan voor elkaar? Dat varkens, die helemaal niet gecastreerd hoeven te worden, het nu worden tot in lengte van jaren?
Weet je, de NSDAP zou die prijs ook hebben gekregen in de jaren dertig. Terecht, want knap was het wat Adolf H en zijn Leni Riefenstahl (= het voorbeeld van menige moderne reclamecampagne) voor elkaar kregen. Dat zijn nou eenmaal de gevolgen van ongeinformeerdheid en de schroom of luiheid van degenen die het wel weten, om hun mond open te doen naar het publiek. Voor je me dat in de mond legt: het publiek is niet dom, maar ongeinformeerd en reageert dom als je het niet informeert.
Ik kan je vertellen dat ze bij De Dierenbescherming hun haren uit het hoofd rukken door het 'succes' van Wakker Dier. Maar je hebt gelijk: ze laten zich niet horen. Ze doen wel wat. Bijv. kippen een beter leven geven en daar hun nek voor uitsteken die WD dan gauw komt afhakken. Niet dat ze graag willen dat mensen plofkippen blijven eten (dat wil ik nog wel geloven), maar het is wel het effect. Nog steeds is Volwaard met biokip samen nog geen procentje van de markt. Weet je nog die uitzending bij Antoinette Hertsenberg in Radar? Vast niet.
En dan nog eentje om het jouw vrienden goed in te wrijven: waar waren jullie eigenlijk toen de Keurslagers en de varkenshouders van De Hoeve kwamen met ongecastreerd vlees. Lieverd, het WAS ALLANG TE KOOP en de zultkoppen die jij zo geweldig vindt, zeurden maar door over verdoofd castreren dat toch echt moest vlgs hen.
O ja Lizette, je bent me nog altijd die teksten schuldig waar Wakker Dier zegt dat ze voor non-castratie strijden. Kom je daar nog eens mee?
Het is zo'n rare triomf. Het resultaat van een campagne van Wakker Dier is, volgens de prijsuitreikers die de campagne bekronen, dat mannetjesvarkens voortaan verdoofd worden voor castratie.
Zie hier een van de berichten: 'De campagne maakte een eind aan de onverdoofde castratie van 6 miljoen biggen per jaar. Wakker Dier maakt een doorstart met de bekroonde campagne, want nog steeds worden 4 miljoen biggetjes in Nederland onverdoofd gecastreerd.'
Was ik van Wakker Dier, dan zou ik dit hebben uitgebuit. Sukkels van de jury die de prijs geven, zou ik hebben gezegd, die prijs willen wij niet want ons doel is niet het legaliseren van castreren met een doofspuitje, nee, blijf van de varkens af, zo lang als dat kan.
Maar nee, Wakker Dier is blij met een prijs uit bedenkelijke hoek. Een prijs voor een campagne VOOR marteling van mannelijke biggetjes.